آمریکا - آرشیو

سخنگو کاخ سفید :

نشست نیویورک سازنده بود!

چهار روز پس از نشست نمایندگان 1+5 در نیویورک و سخن گفتن در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و البته بی‌نتیجه به پایان رسیدن آن، مقام‌های امریکایی چاره‌ای ندارند جز سازنده خواندن این نشست.

ادامه مطلب

سیاست‌های تازه چاوز و آینده تیره اقتصادی ونزوئلا

شامگاه جمعه ۸ ژانویه در حالی که بسیاری از مردم ونزوئلا سرگرم تماشای مسابقه بیسبال از تلویزیون بودند، هوگو چاوز رئیس‌جمهوریشان اعلام کرد، نرخ برابری بولیوار واحد پول ونزوئلا در برابر دلار کاهش می‌یابد. این خبر باعث هجوم مردم به فروشگاه‌ها شد.

ادامه مطلب

برژینسکی: حتی اگر ایران بمب هسته‌ای داشته باشد، دنیا به آخر نمی‌رسد

زبگنیو برژینسکی مشاور وزارت امور خارجه امریکا و مشاور امنیت ملی اسبق امریکا در گفت و گوی زنده رادیویی با بی‌وای‌یو تاکید کرد، به هر حال اگر ایالات متحده می‌داند که ایران بمب هسته‌ای در اختیار دارد، می‌تواند بر روی پایان دادن به قطعی روابطش با این کشور کار کند.

ادامه مطلب
پيش‌شرط‌هاى کره شمالى براى ايالات متحده

صلح مى‌کنيم به شرطها و شروطها

کيم جونگ ايل مرد سرسختى که از پرواز مى‌ترسد اما از تحريم سياسى و نظامى استقبال مى‌کند، باز هم براى باراک شرط و شروط گذاشت...

ادامه مطلب

معامله هسته‌اى مخفى ژاپن- امريکا لو رفت

پرده‌ها بر زمين مى‌افتد. آنچه در نيم قرن گذشته در ژاپن ميان پوشه‌هاى آرشيو شده در ساختمان وزارت امور خارجه خاک خورد، اکنون در حال رونمايى است. امريکا و ژاپن در چند سال گذشته دور از چشم ناظران بين‌المللى و هشدارهاى داخلى معاملات تسليحاتى مخفى داشته‌اند.

ادامه مطلب
باراک به جنبش سبز ایران فکر می‌کند

باراک به جنبش سبز ایران فکر می‌کند

ایالات متحده به حمایت از مخالفان دولت محمود احمدی نژاد در ایران رو می‌آورد. روزنامه وال استریت ژورنال در تازه‌ترین شماره خود به بررسی اما و اگرهای حمایت واشنگتن از ناآرامی‌ها در ایران ظرف چند ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرداخته‌است .

ادامه مطلب

قوانين سخت‌ امريکا براى مسافران ايرانى

امریکا برای مسافران ایرانی یا کسانی که از فرودگاه‌های ایران پرواز می‌کنند تدابیر امنیتی شدیدتری را به‌ اجرا در‌می‌آورد. این امر شامل مسافرانی که از این فرودگاه‌‌ها تنها به عنوان فرودگاه ترانزیت استفاده می‌کنند نیز می‌شود.

ادامه مطلب