آمریکا - آرشیو

کارشناسان: امکان حمله نظامی هم هست هم نیست

کارشناسان: امکان حمله نظامی هم هست هم نیست

کارشناسان بر سر حمله امریکا به ایران متحیرند. از یک سو امکان حمله نظامی را غیر منطقی می‌دانند و از سوی دیگر به دلیل افزایش تهدیدها و بی‌تابی برخی جریان‌های تندرو به خصوص اسرائیل امکان حمله به ایران را هم دور از ذهن نمی‌دانند.

ادامه مطلب
ایران و جهان در سال 1979

گزارش نهم: روابط ایران و آمریکا- بخش دوم

گزارش هایی از اسناد طبقه بندی شده تازه آزاد شده در آرشیو ملی بریتانیا درباره ایران و جهان، از پیروزی انقلاب تا آستانه اشغال سفارت آمریکا- 11 فوریه تا سوم نوامبر 1979 (22 بهمن 1357 تا 12 آبان 1358).

ادامه مطلب

اوباما نشست اروپایی‌اش را لغو کرد

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا شرکت در نشست مشترک اتحادیه اروپا و امریکا را لغو کرد. این نشست قرار بود در ماه مه برگزار شود. حالا اتحادیه اروپا به دنبال انتخاب تاریخ دیگری برای برگزاری اجلاس است.

ادامه مطلب

کسرى بى سابقه در بوجه امريکا

لایحه‌ بودجه‌ امریکا دوشنبه اول فوریه تقدیم کنگره شد. در این لایحه کسری بودجه‌ سال مالی جاری بیش از یک تریلیون دلار پیش‌بینی شده است. این کسری بودجه در تاریخ امریکا بی‌سابقه است.

ادامه مطلب

تايوان و ايران، ابزار بازى چين – ايالات متحده

چين در عرصه بين‌المللى به سرعت پاسخ حريف را مى‌دهد. اين را مى‌توان از حرکت پکن در پاسخ به تهديدها و هشدارهاى ايالات متحده درک کرد. درست دو رز پس از آنکه خانم هيلارى کلينتون در جامه وزير امور خارجه امريکا در پاريس نسبت به عواقب انزواى چين در صورت ادامه حمايت از ايران هشدار داد، چين هم در خانه خودى به حريف گل زد.

ادامه مطلب