آمریکا - آرشیو

آیا سياست اوباما در قبال ايران تغيير کرده است؟

آیا سياست اوباما در قبال ايران تغيير کرده است؟

رابرت گيتس اخيرا در گفتگو با شوراى وال استريت ژورنال سخنانى را بر زبان مى‌راند دال بر عزم ايالات متحده براى سخت گيرى بر ايران. گيتس که همواره مخالفت حمله نظامى به ايران بود اين بار هم تاکيد مى‌کند که بمباران تاسيسات هسته‌اى ايران نمى‌تواند اهداف مد نظر ايالات متحده در اين کشور را تامين کند.

ادامه مطلب

مطمئن باشيد حمله جواب نمى‌دهد

نتانياهو در جمع يهوديان امريکايى در نيواورلئان سخنانى را بر زبان راند که بلافاصله واکنش رابرت گيتس وزير دفاع و البته باراک اوباما را هم به دنبال داشت. بى‌بى در اين خصوص گفت: تعامل با ايران جواب نمى‌دهد. بايد از راهى وراى تحريم‌ها وارد شد. بايد تهديد نظامى عليه ايران را جدى گرفت.

ادامه مطلب
تغيير در شوراى امنيت
حمايت امريکا از عضويت دائم هند و آلمان؛

تغيير در شوراى امنيت

در حالى که پيش بينى مى‌شد حمايت اوباما از عضويت دائم هند در شوراى امنيت موجبات حساسيت کشورهاى همسايه هند مانند چين شود و اعتراض ديگر کشورهاى خواهان حضور در شوراى امنيت مانند آلمان را برانگيزد، اين کشورها از اين پيشنهاد اوباما استقبال کردند.

ادامه مطلب

سفر به سرزمین کودکی: اوباما در اندونزی

باراک اوباما پس از دوباره لغو سفر خود به اندونزی، کشوری که کودکی خود را در آن سپری کرده بود، در نهایت به این کشور سفر کرد و با بیان این که تحولات اندونزى در تمام طول زندگى‌اش در خاطرش بوده است، گفت: اندونزى بخشى از من است.

ادامه مطلب
نومحافظه‌کاران از دیروز تا امروز-بخش سوم

جایگاه دین در آمریکا و اندیشه‌های نومحافظه‌کاران

در ادامه بررسی روند تشکیل و به قدرت رسیدن نومحافظه‌کاران در آمریکا، در این مطلب که در ادامه دو مطلب گذشته یعنی نومحافظه‌کاران از کجا آمده‌اند؟ و اندیشه‌های تاثیرگذار بر نومحافظه‌کاران، در این مطلب به بررسی جایگاه دین در اندیشه‌های آنها پرداخته می‌شود.

ادامه مطلب
2/نومحافظه‌کاران از دیروز تا امروز

اندیشه‌های تاثیرگذار بر نومحافظه‌کاران

در مقاله پیشین به بررسی خاستگاه نومحافظه‌کاران آمریکا پرداخته شد و در این مطلب به طور اجمالی اندیشه‌های لئواشتراوس، فرانسیس فوکویاما و ساموئل ‌هانتینگتون که بیشترین تاثیر را بر شکل‌گیری تفکرات سیاسی نومحافظه‌کاران داشته‌اند مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

ادامه مطلب