آمریکا - آرشیو

نگاهى به سرمقاله‌هاى مطبوعات دنيا - ۲۱ سپتمبر

الاهرام: آزادی دینی از نوع شورش خلاقیت امریکایی است؟!* اينديپندنت: خوب، بانک­ها به سمت سقوط می­روند. یعنی در آخر ما همیشه مانع داریم،* فايننشال تايمز: چرا سرمایه­داری جهانی نیاز به نقش جهانی دارد،* بوستون گلاب: اجزای دنیا روی خط بهبودی.

ادامه مطلب
این بار آلمان، روسیه و چین در برابرامریکا، فرانسه و انگلیس

پايان بى نتيجه مذاکرات غرب عليه ايران

نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت به همراه آلمان پس از یک دور مذاکره در پایتخت کشورهایشان، در واشينگتن برنامه هسته ای ایران و گزارش البرادعی را با هدف افزایش تحریم ها علیه تهران به بحث گذاشتند، اما این بار اختلاف نظر چین و روسیه و آلمان با دیگر اعضا، نشست نیویورک را بی نتیجه گذاشت.

ادامه مطلب

دیپلماسی خیرخواهانه سفیر ایران در قبال خداپرستان آمریکای لاتین

هفته گذشته اکبر اسماعيل‌پور سفير ايران در نيکاراگوئه گفتگویی با خبرگزاری فارس درباره ويژگى‌هاى روابط ايران با کشورهاى آن منطقه انجام داد که از فحوای آن می توان درس ها و عبرت های زیادی گرفت.

ادامه مطلب

پنج وزیر امور خارجه سابق امریکا: همین الان با ایران مذاکره کنیم

کاولین پاول: من يک بار با وزير امور خارجه ايران ديدار داشته‌ام و به وى گفتم مشکل بزرگى که ايران اکنون با آن مواجه است چيست؟ او پاسخ داد ما جمعيت جوانى داريم و بايد شغل ايجاد کنيم. آنها مشکلات اقتصادى بزرگى دارند، اکنون اين، آن چيزى است که ما مى‌توانيم به واسطه آن با آنها تعامل کنيم.

ادامه مطلب

نگاهی به سرمقاله‌های مطبوعات جهان-۱۶ سپتامبر

اينديپندنت: ورشکستگی لمن همه­اش خبر بد نیست،* ديلى اکسپرس: سرانجام، سلطنتی با یک کار شایسته،* فايننشال تايمز: وال استریت را بکش یا بیماریش را علاج بده،* الشرق الاوسط: اولمرت کسی که معبد را منهدم کرد، الحیات: دردهای رشد.

ادامه مطلب

تنش در روابط امريکا-پاکستان

اعتراض گسترده پاکستانى‌ها به حمله جنگنده‌هاى امريکايى به ايالت وزيرستان در شمال کشورشان در روابط اسلام‌آباد-واشنگتن خلل ايجاد کرده است.

ادامه مطلب

11 سپتامبر در قاهره

هفت سال پس از حوادث 11 سپتامبر همچنان نمی توان پذیرفت که اسامه بن لادن و القاعده تنها مسوولان اصلی این حوادث 11 سپتامبر سال 2001 بوده اند و امریکا و اسراییل نیز در برنامه زیری آنها همکاری داشته اند.

ادامه مطلب