آمریکا - آرشیو

آنچه در نشست ناتو گذشت

وزراى دفاع 26 کشور عضو ناتو و 11 کشور ديگر براى شرکت در يک اجلاس دو روزه در بروکسل گرد هم آمدند. از مهمترين موضوعات مورد بحث اين نشست کمک به افغانستان براى تامين ثبات و امنيت در اين کشور بود.

ادامه مطلب

حاصل سفر هشت روزه بوش به اروپا

جورج بوش،‌ پس از يک سفر هشت روزه به اروپا به واشنگتن بازگشت تا خود را براى استقبال از مهمان خود، ،‌ رئيس جمهور روسيه آماده کند.درگيرهاى لفظى رئيس جمهور آمريکا و روسيه در پى تصميم آمريکا براى استقرار سيستم دفاع موشکى خود در جمهورى چک و لهستان آغاز شد.

ادامه مطلب

توافق ايران و آمريکا براى گفتگوى دوباره

ايران و آمريکا توافق کرده اند که گفتگو هاى دو طرف درباره عراق کمتر از يک ماه آينده از سر گرفته شود. هر دو طرف مى گويند از گفتگوى خود در روز هفتم خرداد رضايت دارند. گفت‌وگوى بين سفراى ايران و آمريکا درباره عراق با حضور مقام‌هاى عراقى پس از چهار ساعت به پايان رسيده است.

ادامه مطلب

رئيس جديد در بانک جهانى

روبرت زويليک،‌ ديپلمات ارشد و نماينده تجارى آمريکا،‌به عنوان رئيس بانک جهانى از سوى آمريکا معرفى شده و به زودى وى جانشين پل ولفوويتز رييس پيشين و از نو محافظه کاران مشهور آمريکايى مى شود که مجبور به استعفا شده است.

ادامه مطلب

سفر وزير دفاع آمريکا به سه کشور آسيايى

هم‌زمان با ديدار وزير دفاع آمريکا از قرقيزستان، از روز سه‌شنبه تمرين مشترک نظامى کشور قرقيزستان با آمريکا و برخى کشورهاى منطقه آغاز شد. رابرت گيتس همچنين به افغانستان و سنگاپور نير سفر کرده است.

ادامه مطلب