آمریکا - آرشیو

دو روز پس از امضاى توافق‌نامه و در يک نطق تلويزيونى

گلایه مالکى از احزاب مخالف امضاى توافق‌نامه

نوری مالکی نخست‌وزير عراق دو روز پس از امضای توافق­نامه امنیتی توسط هوشیار زیباری وزیر امور خارجه کابینه­اش و رایان کروکر، سفیر ایالات متحده در عراق در سخنانى خطاب به مردم اين کشور، توافق­نامه امضا شده را سندی برای‌ عقب نشينى نيروهاى آمريکايى از عراق توصیف کرد و آن را مقدمه محکمى براى بازگرداندن حاکميت کامل به عراق طى سه سال آينده دانست.

ادامه مطلب

بوستون گلاب: چراغ سبز ايران در عراق

دولت عراق به دولت ایران بسیار نزدیک است و امضای توافق­نامه ظاهرا با چراغ سبز ایران صورت گرفته. بدین معنا که پس از امضای آن هیچ واکنش تندی از سوی ایران مشاهده نشد و حتی برخی مفقام­های ایرانی از آن استقبال کردند.

ادامه مطلب

اينديپندنت: انرژى پوتين تهديدى برنامه‌ريزى شده

وقتی از روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری دیروز و نخست وزیر امروز روسیه صحبت می کنیم، ناخودآگاه یاد انرژی و صادارات گازی که از این کشور به اروپا می­شود و از قضا این انتقال نیز از دریای سیاه است، می­افتیم. به گمانم باز هم امسال گرفتاری تازه­ای بر سر این مسئله داریم.

ادامه مطلب

اوباما: خروج از عراق و بستن گوانتانامو از اولويت‌هاى من است

رييس‌جمهوری منتخب آمريکا وعده داده است به عنوان بخشى از تغيير اساسى در سياست‌خارجى دولت قبلى، نيروهاى آمريکايى را از عراق خارج کند، القاعده را در افغانستان شکست دهد و زندان گوانتانامو را ببندد.

ادامه مطلب

شيکاگو تريبون: فاجعه کنگو

باز هم فاجعه. این بار هم در آفریقا. در جمهوری دموکراتیک کنگو. در قلب آفریقا جنگ داخلی خانمان سوزی در گرفته که تا کنون نزدیک به 250 هزار نفر را آواره کرده است.

ادامه مطلب

تعهد به همکارى و طراحى نظام‌هاى نوين اقتصادى ماحصل نشست واشنگتن

رهبران 20 کشور جهان در نشست اقتصادی واشینگتن که شنبه شب 16 نوامبر در مراسم ویژه­ای برگزار شد بر طراحی نظام ویژه­ای برای بازسازی اعتماد بازار اقتصاد جهانی و جلوگیری از تکرار این حادثه در آینده تاکید کردند.

ادامه مطلب

دولت عراق توافق‌نامه امنيتى را به تصويب رساند

از جمع 38 نفر حاضر در جلسه از جمله همه 35 وزير، 27 نفر به علاوه شخص نورى مالکى به توافقنامه راى مثبت دادند. اين توافقنامه امروز به پارلمان عراق ارائه مى‌شود تا در جلسه‌اى که بعدا برگزار مى‌شود به راى گذاشته شود.

ادامه مطلب

هيلارى کلينتون نامزد تصدى وزارت امور خارجه امريکا شد

باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا و هيلارى کلينتون، رقیب دموکرات وی در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحد، در شیکاگو درباره تصدى پست وزارت امور خارجه یا یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

ادامه مطلب