بوستون گلاب: هشدار! زمستان سخت در راه است

۲۲ آبان ۱۳۸۷ | ۰۰:۰۸ کد : ۳۱۷۵ آمریکا
دانشگاه ماسوچست در یک تحقیق کاملا علمی زمستان امسال را در یک جمله این گونه پیش­بینی کرده است: دمایی به یخبندانی بالا و اقتصادی به شدت ترمز گرفته.
بوستون گلاب: هشدار! زمستان سخت در  راه است

روزنامه بوستون گلاب سرمقاله امروز خود را به زمستان پیش رو و بحران­های احتمالی آن اختصاص داده و با عنوان هشدار!زمستان سخت در راه است، نوشته است، زمستان به زودی می­رسد. دانشگاه ماسوچست در یک تحقیق کاملا علمی زمستان امسال را در یک جمله این گونه پیش­بینی کرده است: دمایی به یخبندانی بالا و اقتصادی به شدت ترمز گرفته. این هشدار به این دلیل است که بحران اقتصاد جهانی به شدت افزایش یافته است. این بدان معنا است که بیکاری افزایش یافته، قیمت مواد غذایی و سوخت بالا رفته و این می­تواند برای بسیاری از شهروندان کره زمین روزهای سختی را به همراه داشته باشد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، اما در این میان خرابی ناشی از این فاجعه بسیار بالاتر است. دستمزد کارگران پایین آمده، مادران تنها هستند و اضافه بر آن پیرمردان و بازنشستگان بسیاری از کشورهای جهان صنعتی که با رشد منفی جمعیت رو به رو هستند از کار افتاده­اند. این بدان معنا است که اقتصاد در زمستان امسال به شدت فلج خواهد شد و زمستانی بسیار سخت را تجربه خواهیم کرد.

 

روزنامه تایم سرمقاله امروز خود را به باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا اختصاص داده و با عنوان سیاه، سفید یا هیچ کدام؟ مسئله این است که رقابت دشوار است، نوشته است، در ایالات متحده در بهار آینده رئیس جمهوری بر سر کار می­آید که انبوهی از کارهای پایان نیافته را باید آغاز کند. این در حالی است که بحران اقتصاد جهانی روز به روز شدیدتر می شود و این کار رئیس جمهوری آینده امریکا را بیش از پیش سخت می کند. اوباما اگر نتواند به راحتی از شر این بحران خلاص شود آن گاه در برابر دادگاه مردم امریکا محاکمه خواهد شد. البته این مختص به اوباما نیست حتی اگر مک­کین هم رئیس جمهور می­شد با همین مشکل مواجه می شد و سرنوشتی از این بهتر نداشت.

 

روزنامه نیویورک تایمز سرمقاله امروز خود را به سالگرد جنگ جهانی اول اختصاص داده و با عنوان تعطیلاتی برای تمام جنگ­ها نوشت، امروز سالگرد پایان جنگ جهانی اول است. جنگی که بر خلاف جنگ دوم جهانی چندان به آن طرف اقیانوس اطلس کشیده نشد و تنها اروپا را در خود در نوردید. جالب است تمام پیروزی­ها در جنگ­ها به یک نتیجه ختم می­شوند و آن این که شهروندان کشورهای درگیر در آن جنگ­ها به سختی می­توانند طعم پیروزی را بچشند زیرا هر اندازه هم که پیروز باشند ده­ها مسائل گره خورده پس از جنگ دارند، مادران داغ دیده و صد­ها فرزند بی­پدر و زن بی­شوهر که طعم هر پیروزی را تلخ می­کند.


نظر شما :