آمریکا - آرشیو

جاسوس‌های چین پشت دروازه‌های الکترونیک نمی‌مانند

اخیراً تلاش‌هایی برای نفوذ به شبکه‌های الکترونیک سازمان‌های دولتی و حساس کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا صورت گرفته که به سازمان‌های جاسوسی چین نسبت داده می‌شود؛ ادعایی که چین آن را تکذیب کرده است.

ادامه مطلب

برای کوزوو حرکت به سوی استقلال ؛ برای ایران مذاکره و فشار

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز گرد هم می آیند تا در خصوص آینده کوزوو تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. این درحالی است که در جلسه دوشنبه موضوع برنامه هسته ای ایران و افزایش تحریم ها نیز در دستور کار وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا قرار دارد.

ادامه مطلب

گفتگوی تمدن ها این بار با ادبیات آمریکای لاتین

سيد محمد خاتمى رئيس موسسه بين المللى گفت و گوى تمدن ها که به مکزيک سفر کرده با رئيس جمهور اين کشور ديدار کرده و همچنين در کنفرانس گفت‌ و گو براى صلح در مکزيک شرکت کرده است. رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی تمدن ها در دانشگاه گوادالاهارا نیز سخنرانی کرد.

ادامه مطلب

جنجال دیپلماتیک در روابط ایران و کانادا

ایران و کانادا مدت‌هاست که در تلاش هستند نسبت به اعزام سفیر به کشور مقابل به توافق برسند، اما کانادا تاکنون نامزدهای ایران برای تصدی این سمت رانپذیرفته ‌است. با این حال دو کشور به روابط ديپلماتيک خود ادامه می دهند.

ادامه مطلب

گزارش درباره برنامه هسته اى ايران ؛ عقب نشینی آمریکا؟

گزارش جديدى که از سوى سازمان‌هاى اطلاعاتى آمريکا منتشر شده ادعا مى کند که ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و خواهد توانست طى هشت سال آینده سلاح هسته‌ای تولید کند، اما دليلى براى ساخت سلاح هسته‌ اى به دست نيامده است.

ادامه مطلب

اجلاس خزانى با حاشيه‌هايش

نشست يک روزه آناپليس دوشنبه این هفته در شهر آناپليس آمریکا با حضور نمايندگان 50 کشور جهان از جمله 16 کشور عربى با سخنان «جورج بوش» رئيس‌جمهورى آمريکا آغاز به کار کرد.

ادامه مطلب

نگاه تردید‌آمیز مطبوعات آسیایی به کنفرانس آناپولیس

کنفرانس آناپولیس در مرکز ایالت مریلند آمریکا در حالی آغاز می‌شود که واکنش بیشتر مطبوعات آسیایی نسبت به آن با نوعی تردید همراه بوده است تا جایی که یکی از آن‌ها این کنفرانس را «خارش هفت ساله» جرج بوش خواند.

ادامه مطلب