آمریکا - آرشیو

در مواجهه با ایران به اوباما اطمینان کنید

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده بر سر دو راهی بدی گرفتار آمده است: آیا باید به اسرائیل برای مقابله با دولت محمود احمدی نژاد در ایران چراغ سبز نشان دهد؟ و یا باید در قامت رئیس جمهوری کشورش به سیاست تحریم و تعامل روی آورده و گزینه نظامی‌ را به عنوان آخرین راهکار در انتهای میز قرار دهد؟

ادامه مطلب

هیلاری کلینتون: برای مصالحه با ایران مهیا هستیم

هیلاری کلینتون در تازه‌ترین اظهارنظر خود تاکید کرد که تعامل و مصالحه با ایران بر سر پرونده هسته‌ای همچنان گزینه‌ای مفتوح بر روی میز است: ما همچنان به تعامل اعتقاد داریم. اما ایرانی‌ها نمی‌دانند که در این برهه زمانی چه کاری از دستشان برمی‌آید. ایرانی‌ها باید جامعه بین‌المللی را با سخنان و عملکرد خود روشن کنند.

ادامه مطلب
اسرائیل سپر سیاسی امریکا در حمله به ایران

اسرائیل سپر سیاسی امریکا در حمله به ایران

در روزهایی که ارتش ایالات متحده برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برنامه‌ریزی می‌کند، پیامدهای سیاسی و امنیتی این یورش عملا به مرحله اجرا در آمدن آن را غیر ممکن کرده است. با وجود مخالفت تحلیل‌گران با حمله نظامی‌ایالات متحده به ایران برگ مخفی این بازی اسرائیل است.

ادامه مطلب
پاسخ کاخ سفید به پیشنهاد احمدی‌نژاد برای دیدار با اوباما

ایران در این پیشنهاد قاطع نیست

یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران پیشنهاد مناظره تلویزیونی با باراک اوباما همتای امریکایی خود را داد، مشاور مطبوعاتی آقای اوباما در جمع خبرنگاران حاضر شد و به نوعی تلاش کرد به این پیشنهاد رئیس جمهوری ایران پاسخ بدهد.

ادامه مطلب

مولن: خود را برای حمله به ایران مهیا می‌کنیم

مولن با حضور در برنامه دیدار با رسانه‌ها که از شبکه امریکایی ان بی سی پخش می‌شود، به موضوع پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرده و در این خصوص گفت: مقام‌های رده بالای ارتش خود را برای حمله به ایران مهیا می‌کنند. البته امیدواریم که در آینده نیازی به استفاده از این آمادگی نشود.

ادامه مطلب

به نام ایران به کام امریکا

ایران این روزها بهانه تمام فعالیت‌های ایالات متحده در اروپا، خاورمیانه و آسیا شده است. در نخستین روزهای حضور باراک اوباما در قدرت وی برای به دست آوردن دل روس‌ها اعلام کرد که برنامه‌ای برای استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپای شرقی ندارد.

ادامه مطلب

لفاظی جنگ ایران: یک پیشگویی قابل انتظار؟

بسیاری از جنگ‌ طلبان واشنگتن هم خواستار حمایت علنی‌تر آمریکا از حمله نظامی ‌اسرائیل به ایران شده‌اند؛ هفته گذشته یک سوم جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با امضای قطعنامه‌ای حمایت خود را ازحق استفاده اسرائیل از نیروی نظامی ‌در مقابل برنامه هسته‌ای ایران اعلام کردند.

ادامه مطلب