آمریکا - آرشیو

مشروح گزارش اوباما به کنگره در مورد ایران

در سال گذشته کنگره آمريکا ضمن تصويب بودجه 55 ميليون دلارى براى جنگ نرم عليه جمهورى اسلامى ايران با عنوان "قانون قربانيان سانسور در ايران "، رئيس جمهور آمريکا را موظف کرد که 90 روز پس از تصويب اين قانون گزارشى از تلاشهاى آمريکا براى پخش برنامه هاى بين المللى ...به تازگى اين گزارش توسط کاخ سفيد منتشر شده است.

ادامه مطلب

رقص با چينى‌ها کافى‌ست، دست اروپايى‌ها را بگيريد

بحث پرونده هسته‌اى ايران همچنان در راس اخبار بين‌المللى قرار دارد. تقلاى ايالات متحده براى جلب رضايت روس‌ها و چينى‌ها در مسير تشديد تحريم‌هاى ايران همچنان ادامه دارد. مرغ چينى‌ها اما يک پا دارد. در پکن هيچ‌کس موافق تشديد تحريم‌ها عليه تهران نيست. اين مخالفت يک معناى صريح دارد و آن هم...

ادامه مطلب
رجب طيب اردوغان:

شرمنده باراک عزيز، من با تحريم مخالفم

بزرگان در واشنگتن دور هم جمع شده‌اند. رهبران بين‌المللى براى شرکت در نشست امنيتى که حول محور خلع سلاح هسته‌اى مى‌چرخد، در واشنگتن حاضر شده‌اند تا باز هم درست مانند باراک اوباما رئيس‌جمهورى کشور ميزبان در مورد خلع سلاح هسته‌اى خوش سخن بگويند و اندک عمل کنند.

ادامه مطلب
باراک اوباما :

القاعده تسليحات هسته‌اى داشت، وجدان درد نمى‌گرفت

واشنگتن اين روزها ميزبان رهبران جهان است که به ايالات متحده رفته‌اند تا در نشست امنيتى که اين‌بار باراک اوباما ميزبانى آن را عهده‌دار است، شرکت کنند. اين نشست درست يک هفته پس از امضاى پيمان استارت 2 در پراگ پايتخت لهستان در واشنگتن برگزار مى‌شود...

ادامه مطلب

به رغم دعوت اوباما، نتانیاهو در نشست اتمی امریکا شرکت نمی‌کند

اوباما با دعوت از سران کشورهای جهان در کنفرانس امنیت اتمی، خواهان نظارت بیشتر بر مواد و تسلیحات هسته‌ای است. اما نتانیاهو با لغو غیرمنتظره سفر خود به واشنگتن، درصدد جلوگیری از دامن زدن به جو ضد اسرائیلی برآمده است.

ادامه مطلب

ايران، هدف اصلى پيمان استارت 2

روساى جمهور روسيه و ايالات متحده در نهايت دستان هم را مقابل دوربين خبرنگاران در پراگ در دست گرفتند و البته امضاى خود را پاى توافقنامه‌اى مشترک براى کاهش تسليحات استراتژيک نشاندند. از يک سال پيش که باراک اوباما در همين پراگ پايتخت لهستان از جهانى عارى از تسليحات هسته‌اى سخن گفت، تا بعد از خشک شدن امضاى دو طرف پاى اين توافقنامه که استارت دو نام گرفته است، تحليل‌هاى بسيارى از چرايى و چگونگى ان به ميان آمد.

ادامه مطلب
اوباما: تضمينى براى موفق شدن تحريم‌ها وجود ندارد

اوباما: تضمينى براى موفق شدن تحريم‌ها وجود ندارد

به رغم نمایش قدرت ایران با راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید، باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری امریکا، ابراز امیدواری کرد که تشدید تحریم‌ها، دولت احمدی‌نژاد را مجبور به تغییر سیاست خود کند. اوباما گفت: «البته تضمینی برای موفقیت تحریم‌ها و دیپلماسی بین‌المللی در قبال برنامه اتمی ایران وجود ندارد.»

ادامه مطلب