آمریکا - آرشیو

ایرانیان آمریکا از کدام نامزد حمايت مى کنند؟

نسل جدید ایرانیان آمریکا، دور از وطن شان و رویگردان از دولت کنونی آمریکا که روزگاری به شکل تاریخی طرفدار آن بودند، چشم به باراک اوباما دوخته اند تا تغییراتی به خصوص در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران ایجاد کند.

ادامه مطلب

مذاکرات ايران و آمريکا باز هم در ابهام

ابهام در برگزارى دور تازه اى از مذاکرات تهران و واشنگتن پيرامون عراق مسئله جديدى نيست. سابقه مبهم بودن تاريخ و محتواى مذاکرات ايران و آمريکا به قبل از برگزارى اولين دور گفت و گو ها باز مى گردد.

ادامه مطلب

روسیه آماده جنگ با اکراین و گرجستان

قطع رابطه روسیه با ناتو یکی از نگرانی های اصلی اعضای ناتو است که منجر شده است در خصوص عضویت اکراین و گرجستان با تردید برخورد کنند اما آمریکابه عنوان یکی از هواداران سرسخت گسترش مرزهای ناتو با پیوستن این دو کشور موافق است.

ادامه مطلب

ايران محور سوالات از پترائوس و کروکر

اين اولين بار است که موضوع ايران در گزارش هاى پترائوس و کروکر به صورت برجسته ترى مورد توجه قرار مى گيرد. اين دو در گزارش پيشين خود به اهميت اين موضوع اشاراتى داشتند، اما نحوه تاثيرگذارى حضور ايران در اوضاع عراق و نحوه تعامل يا مواجه با آن مورد توجه قرار نگرفته بود.

ادامه مطلب

ايست ايران در مقابل چراغ سبز آمريکا

محمد على حسينى، سخنگوى وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرده که تهران درخواست مجدد مسئولين آمريکايى براى برگزارى دور آتى گفت و گوهاى سه‌ جانبه پيرامون مسائل عراق را در يادداشتی رسمى از طريق سفارت سوئيس دريافت کرده و تحت بررسى دارد.

ادامه مطلب

گزارش پترائوس، سوژه جدید انتخاباتی در آمریکا

نامزدهای انتخاباتی آمریکا معمولا در شیوه های تبلیغاتی خود تلاش می کنند با نگاهی نو به اصول رایج در حزب متبوع خود، طرفداران بیشتری کسب کنند. اما این رویه باعث نمی شود که آنان از پرداختن به سوژه های جدید غافل شوند، یکی از این سوژها گزارش هفته آینده پترائوس در مورد عراق به کنگره است.

ادامه مطلب

پيام هاى اجلاس ناتو در بخارست چه بود؟

اجلاس سه روزه ناتو در بخارست روز جمعه در حالی به پایان رسید که بسیاری از کارشناسان این اجلاس را فصل جدیدی در روابط اعضای ناتو با روسیه برشمرده اند. در حالی که برخی معتقدند که اصلی ترین پیروز این اجلاس روسیه بود، برخی دیگر آمریکا را موفق ترین عضو ناتو در بخارست دانسته اند.

ادامه مطلب
نيروهاى تازه‌نفس ناتو در راه هستند

ناتو افغانستان را تنها نخواهد گذاشت

پنجشنبه گذشته 40 کشور عضو پيمان آتلانتيک شمالى (ناتو) در بیانیه پایانی اجلاس سران این پیمان در بخارست، پايتخت رومانى بر پایبندی و تعهد دراز مدت خود به مبارزه عليه طالبان و تروريسم در افغانستان تاکید کردند.

ادامه مطلب