آمریکا - آرشیو

فشار واشنگتن به چین برای تحریم ایران

به نظر می‌رسد سخت‌ترین مانع در مقابل آمریکا برای تشدید تحریم ایران چین باشد. از این رو این روزها آمریکایی‌ها به شدت در حال رایزنی برای راضی کردن چین برای محدود کردن تجارت با ایران هستند.

ادامه مطلب

قلم خود را به خون ایرانی‌ها آغشته نکنید

قریب به دو دهه است که سیاستمداران، لابی‌های صهیونیست و دیگر مقام‌های تند غربی با این شعارهای پرطمطراق ما را فریب می‌دهند که ایران در حال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است و این تجهیزات در حقیقت تهدید کننده امنیت واشنگتن و تل‌آویو هستند.

ادامه مطلب

چشم امید آمریکا به روسیه و چین است

در سال 1996 کنگره ایالات متحده تحریم‌هایی را به تصویب رساند که بر اساس آن لیبی و ایران در زمره مغضوبین قرار گرفتند. آمریکایی‌ها ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کردند و تحریم‌ها ابزاری بود برای پایان دادن به این روند.

ادامه مطلب

به رغم مخالفت ها افراط گرايان قرآن را آتش زدند

افراط‌گرایان در نیویورک و در محل حادثه 11 سپتامبر، واشنگتن در مقابل کاخ سفید و در دیگر شهرهای ایالات متحده گرد هم آمدند و به آتش زدن قرآن کریم پرداختند تا کشیش تری جونز پایه‌گذار سنتی ناپسند در امریکا باشد.

ادامه مطلب

بالاخره کشيش کوتاه آمد؟

پس از هشدارها و واکنش‌های جهانی به طرح قرآن‌سوزی کلیسای کوچکی در فلوریدای امریکا در سالگرد 11 سپتامبر، تری جونز سرپرست این کلیسا اعلام کرد که طرح خود را به حالت تعلیق درآورده است.

ادامه مطلب

زبان فارسی و دیپلماسی عمومی آمریکا

باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا اولین بار برای گفتگو با ملت ایران در نوروز 1388 با گفتن “عید شما مبارک” زبان فارسی را به کار گرفت و این علاوه بر خوانش ادبیات معروف سعدی با ترجمه رالف والدو امرسون توسط وی بود...

ادامه مطلب

مذاکره با عمو سام بله يا خير؟

رهبر جمهورى اسلامى ايران براى اعلام موافقت با برقراى رابطه با ايالات متحده چندين فاکتور را در نظر مى‌گيرد که عبارتند از: تحليل شخصى از رفتارهاى واشنگتن و سيگنال‌هايى که کاخ سفيد در مواجهه با ايران مى‌دهد.

ادامه مطلب