آمریکا - آرشیو

فرید زکریا: تغییر رژیم در ایران ممکن نیست

درست در برهه زمانی که باراک اوباما در جامه رئیس جمهوری ایالات متحده در مواجهه با چالش‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، بسیاری با ریزبینی او را نگاه می‌کنند و این پرسش را در ذهن مزه مزه می‌کنند که اگر جان مک‌کین برنده این انتخابات بود، چه می‌شد؟

ادامه مطلب

تنها راه حمله نظامی است؟

جورج بوش در دومین دور از حضور در کاخ سفید به صراحت اعلام کرد که گزینه نظامی علیه ‌ایران همچنان بر روی میز قرار دارد اما ‌ایرانی‌ها من باب تجربه به ‌این نتیجه رسیده‌اند که از حرف تا عمل روسای جمهور امریکا فاصله بسیار است.

ادامه مطلب

ایران عقب نشینی می کند؟

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده باز هم تریبون به دست گرفته و ایران را به باد انتقاد می‌گیرد. این بار درست در روزهایی که فشار بر اسرائیل به واسطه حمله به کشتی‌های حامل فعالان صلح افزایش یافته است، هیلاری کلینتون نیز بازی با پرونده هسته‌ای ایران را آغاز می‌کند.

ادامه مطلب

توصیه کارشناسان به غرب: به مصالحه فرصت نفس کشیدن بدهید

کارشناسان مسائل خاورميانه به کمک ايران آمده‌اند. پرونده هسته‌اى ايران هر روز پيچيده‌تر از ديروز مى‌شود. در شرايطى که ايالات متحده و همراهان غربى‌اش بر تحريم ايران اصرار دارند، کارشناسان اعتقاد دارند که تحريم تهران به ضرر امنيت و آرامش منطقه است .

ادامه مطلب

اسرائيل روياى امريکا را بر باد داد

اسرائيل با بى‌تدبيرى که در مرز آبى با غزه به راه انداخت تمامى معادلات خاورميانه را بر هم زد. روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشى تحليل گونه از تحولات در خاورميانه مى‌نويسد...

ادامه مطلب

باراک اوباما به "مبارزه با تروریسم" پایان داد

ايالات متحده اندک اندک از سياست هاى دوران جورج بوش فاصله مى‌گيرد. باراک اوباما استراتژى امنيتى جديد ايالات متحده را تبيين کرد. بر اين اساس دست به سلاح بردن آخرين ابزار است براى روزهايى که ديپلماسى کارامدى خود را از دست داده است.

ادامه مطلب