ایران عقب نشینی می کند؟

۱۷ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۸:۲۲ کد : ۷۷۴۲ آمریکا
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده باز هم تریبون به دست گرفته و ایران را به باد انتقاد می‌گیرد. این بار درست در روزهایی که فشار بر اسرائیل به واسطه حمله به کشتی‌های حامل فعالان صلح افزایش یافته است، هیلاری کلینتون نیز بازی با پرونده هسته‌ای ایران را آغاز می‌کند.
ایران عقب نشینی می کند؟

دیپلماسی ایرانی: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده باز هم تریبون به دست گرفته و ایران را به باد انتقاد می‌گیرد. این بار درست در روزهایی که فشار بر اسرائیل به واسطه حمله به کشتی‌های حامل فعالان صلح افزایش یافته است، هیلاری کلینتون نیز بازی با پرونده هسته‌ای ایران را آغاز می‌کند. هیلاری با توسل به لحنی تند و تیز که از او چندان هم بعید نیست، ادعا کرد که تهران ظرف چند روز آینده اندکی از مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد.

هیلاری کلینتون در این خصوص گفت: ایرانی‌ها همواره از قرار گرفتن در موضع پاسخگویی واهمه دارند.

هیلاری کلینتون این اظهارات را پیش از راهی شدن به امریکا لاتین بر زیان راند. یک ماه پیش نیز هیلاری همین مسیر را طی کرد تا به برزیل رسید و از لوئیس داسیلوا خواست تا به تشدید تحریم‌های ایران کمک کند. داسیلوا اما چند روز پس از حضور خانم هیلاری در کشورش راهی تهران شد و میانجی امضا توافقنامه هسته‌ای میان آنکارا و تهران شد.

هیلاری کلینتون برای چندمین بار ادعای غنی سازی هدفمند ایران برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده و این روند را اصلی‌ترین مانع بر سر راه صرف نظر غرب از تشدید تحریم‌ها خواند. واشنگتن به دنبال اعمال چهارمین دور از تحریم‌ها علیه ایران است. هیلاری که پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بود که توافقنامه تهران به سرانجام نخواهد رسید، این بار نیز به طالع‌بینی روی آورده و گفت: انتظار دارم که ایران در چند روز آینده عقب‌نشینی‌هایی داشته باشد. امیدوارم که مذاکرات با ایران ظرف بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت آینده حرکت خاصی از خود نشان دهد.

پیش‌بینی می‌شود که هیلاری کلینتون در این سفر با رهبران امریکا لاتین در مورد ایران بیشترین بحث‌ها را داشته باشد. برزیل که از اعضای چرخشی شورای امنیت است نیز برای دومین بار در یک فصل میزبان خانم کلینتون است.


نظر شما :