آمریکا - آرشیو

خداحافظى از عراق با يک کفش اضافه

سفر جورج بوش به عراق با حادثه نادری همراه شد که به عنوان یک حادثه تاریخی در سفر خداحافظی رئیس جمهوری امریکا ثبت شد. وی پس از امضای توافق­نامه به همراه نوری مالکی نخست­وزیر عراق به جمع خبرنگاران آمد که یک خبرنگار جوان عراقی مواجه شد که به طرفش کفش­هایش را پرتاب کرد و به او دشنام داد.

ادامه مطلب

طرح یک تریلیون دلاری تیم اقتصادی اوباما برای خروج از بحران

تيم اقتصادى باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا در حال تهيه طرحى به ارزش يک تريليون دلار براى نجات اقتصاد اين کشور از رکود است. کاخ سفيد هشدار داد، اگر شرکت­هاى خودروسازى امريکا ورشکسته شوند، شرايط اقتصادى اين کشور به مراتب بحرانى تر خواهد شد.

ادامه مطلب

جایزه حقوق بشر آمریکا به روزنامه‌نگار روسی تعلق گرفت

یک روزنامه‌نگار مستقل روسی که فساد و سوء استفاده از قدرت را در میان مقامات دولتی کشورش افشا کرده بود، به خاطر گزارش‌های جستجوگرانه و کوشش برای پیشبرد حقوق بشر در روسیه، از سوی دولت ایالات متحده تقدیر شد.

ادامه مطلب
دفاع دولت بحرین از لزوم گفت‌وگو؛ تهديد وزير دفاع امريکا علیه ایران

دفاع دولت بحرین از لزوم گفت‌وگو؛ تهديد وزير دفاع امريکا علیه ایران

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در مراسم گشایش پنجمین همایش گفت‌وگو و امنیت خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین، خواستار التزام به گفت‌وگو از راه­های دیپلماتیک برای رسیدن به یک سیاستی که بتواند دنیای امن­تری ایجاد کند، شد.

ادامه مطلب

جورج بوش: جانشينم راهم را ادامه دهد

جورج بوش رئيس جمهورى ايالات متحد امريکا در روزهاى آخر دوران حکومت خود در سخنانى در آکادمى نظامى امريکا در وست پوينت، از مداخله نظامى براى برچيدن تهديد‌هاى بالقوه عليه امنيت ملى امريکا دفاع کرد.

ادامه مطلب

جيمى کارتر در منطقه

جیمی کارتر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به لبنان و سوریه سفر کرده تا با رهبران گروه های سیاسی مختلف این دو کشور دیدار و گفت و گو کند.

ادامه مطلب

آغاز کاهش فروش خودروسازان جهانى

رئیس اجرایی شرکت خودروسازی فیات گفت: «پیش­بینی­ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک تنها 6 شرکت خودروساز بزرگ جهانی از خیل شرکت‌های خودروساز کنونی باقی بماند و خودروسازان همگی برای فرار از ورشکستگى با یکدیگر ادغام شوند.»

ادامه مطلب