آمریکا - آرشیو

پنسیلوانیا هیلاری کلینتون را دلگرم کرد

پیروزی هیلاری کلینتون در ایالت پنسیلوانیا موقعیت او را در میان دموکرات ها که اخیرا خواهان کناره گیری او از رقابت های شده بودند، تقویت کند. کلینتون پس از این پیروزی اعلام کرد رای گیری مقدماتی در پنسیلوانیا نشان داد آمریکایی ها سزاوار رئیس جمهوری هستند که از دور رقابت ها کنار نکشد.

ادامه مطلب

پیدا کردن راهی برای زبان فارسی

سوزان کینز در روزنامه واشنگتن پست گزارشی از اقبال به زبان فارسی در آمریکا تهیه کرده است. او می نویسد تحصیل زبان فارسی در دانشگاه مریلند در حال گسترش است. دانش آموزان به این زبان صحبت می کنند و گاهی درباره سیاست های کشور و روابط کاربردی آن با آمریکا بحث می کنند.

ادامه مطلب

آمریکا چه باید بکند؟

در حال حاضر رابطه آمریکا با جهان بسیار مخدوش است. خشم، نارضایتی و ترس جای احترامی که زمانی آمریکا در میان ملل گوناگون داشت گرفته است. به همین دلیل از گروهی از متفکران جهان خواسته شد رویکرد یا سیاستی را که رئیس جمهور آینده آمریکا باید در جهت ترمیم روابط با جهان اتخاذ کند، شرح دهند.

ادامه مطلب
ايرانيان در آمريکا

چهره های سیاسی مهم ایرانی در آمریکا

جامعه ایرانی مقیم آمریکا طی سال های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا دست پیدا کرده است. با این حال ایرانی های آمریکایی تبار همیشه به کسب جایگاه سیاسی در ایالات متحده رغبت نشان داده اند.

ادامه مطلب

لی میونگ‌باک چرا اولین میهمان کره‌ای کمپ‌دیوید شد؟

لی میونگ‌باک رییس‌جمهور جدید کره جنوبی که جانشین رو مو هیون در کاخ آبی ریاست جمهوری سئول شده است بر خلاف سلف خود موضعی سخت در برابر سیاست‌های پیونگ‌یانگ در پیش گرفته و در نتیجه موجب امیدواری بیشتر واشینگتن به حل و فصل بحران هسته‌ای کره شمالی جاری شده است.

ادامه مطلب

ایرانی ها در آمريکا چه کسانى هستند؟

ایرانی های مقیم آمریکا از جمله جوامع پرجمعیت و تاثیر گذار در آمریکا هستند که تاکنون نتوانسته اند از پتانسیل های حضور خود در عرصه های مختلف به ویژه حوزه سیاست در آمریکا بهره برداری کنند.

ادامه مطلب