آمریکا - آرشیو

۳ ژانويه اولین دور رای گیری برای نامزدهای انتخاباتی آمریکا

کمتر از دو ماه تا آغاز اولین دور انتخابات حزبی آمریکا در دو ایالت های ایووا و نیوهمپشایر، باقی مانده است. بنابراین نامزدها انتخابات ریاست جمهوری 2008 این کشور سطح تبلیغات خود را در این دو ایالت افزایش داده اند تا از حذف شدن خود در دورهای بعدی رقابت جلوگیری کنند.

ادامه مطلب

ترکیه نقطه تلاقی شرق و غرب

سه شنبه هفته گذشته آنکارا میزبان یک اتفاق تاریخی بود. محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین و شیمون پرز، رئیس جمهوراسراییل زیر سقف پارلمان ترکیه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و برای اولین بار به سخنان یکدیگر گوش دادند.

ادامه مطلب

نگروپونته ؛ دوست یا دشمن مشرف

جان نگروپونته، معاون وزیر خارجه ایالات متحده عازم اسلام‌آباد می‌شود تا پرویز مشرف، متحد قدیمی آمریکا را از مخمصه‌ای که گرفتارش شده نجات دهد اما آیا مشرف به او به چشم یک دوست نگاه می‌کند یا یک خیانتکار؟

ادامه مطلب

جست و جو در سنگرهاى عراق براى اقامت در آمريکا

براى بعضى‌ها سريع‌ ترين راه براى اقامت در آمريکا از داخل خاک عراق مى‌گذرد. اين مسير براى 178 سرباز متولد شده در خارج از آمريکا که روز سه شنبه سوگند خوردند، راهى است که هر چند به سرعت به نتيجه مى ‌رسد اما امنيت چندانى ندارد.

ادامه مطلب

اولین سخنرانی در پارلمان ترکیه

شیمون پرز،‌اولین رییس جمهور اسراییلی خواهد بود که در پارلمان یک کشور مسلمان سخنرانی خواهد کرد. در کنار شیمون پرز،‌محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین نیز در این پارلمان حضور خواهد داشت.

ادامه مطلب

اولين بار است به عراق مى‌روى؟

ديويد اسميث خبرنگار گاردين درباره تجربه حضور خود در عراق مى‌نويسد:” حتى در ارزان‌ ترين پروازها نيز شما را مجبور نمى کنند با لوله‌ تفنگى که به زانويتان فشرده مى‌شود، مسافرت کنيد اما پرواز يک ساعته ما در چنين وضعيتى بود.“

ادامه مطلب

زرادخانه هسته‌اى پاکستان در دست کيست؟

هر وقت درباره زرادخانه اتمى پاکستان سوالى مطرح مى‌شود، دولتمردان آمريکايى مى‌گويند اين سلاح‌ها در دستان افراد مطمئنى قرار دارد. اين اطمينان – همان طور که درباره روسيه نيز وجود دارد- از ارتباطات مستقيم و حتى فردى فرماندهان ارشد نظامى دو کشور ناشى مى‌شود.

ادامه مطلب

درگیری لفظی آمریکا و روسیه

درگیرهای لفظی روسیه و آمریکا پیش از آغاز اجلاس گروه جی هشت مسلما یک تصادف نیست این یک هشدار به آمریکا است که بداند روسیه بار دیگر قدرتمند شده است و پتانسیل سیستم هسته ای خود را به روز کرده است.

ادامه مطلب