آسیا و آفریقا - آرشیو

دسته گل کرزی دسته گل احمدی نژاد را پس فرستاد

نزدیک به دو ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می گذرد ولی هنوز هیچ یک از نامزدها نتوانسته اند مدعی پیروزی باشند و جشن‌های خود را در ولایات افغانستان برپا کنند. تازه‌ترین اخبار می گوید انتخابات این کشور به دلیل تایید تقلب‌ها به دور دوم کشیده می‌شود. حال در اردوگاه کرزی چه می‌گذرد...

ادامه مطلب

حلال مشکلات برای میانجی‌گری آمد یا دولتمردی؟

قبل از شروع رقابت‌های انتخاباتی در افغانستان و زمانی که از زلمای خلیلزاد به عنوان چهره‌ای مورد بحث یاد می‌شد، تحلیلی توسط کارشناسان افغان مطرح شد که معتقد بود خلیلزاد در توافقی میان امریکا و حامد کرزی، مسئولیت مهمی را در دولت آینده این کشور به دست خواهد گرفت؛ مسئولیتی چون صدراعظمی یا نخست وزیری.

ادامه مطلب

مرز ایران باز شد، افغان‌ها بدون پاسپورت وارد شدند!

چند روزی است که برخی رسانه های افغانستان پیگیر صحت و سقم شایعه ای هستند که از ورود بدون ویزای تعداد زیادی از افغان ها به ایران حکایت می کند. این اخبار می گوید روز 11 مهر 350 نفر از افغان ها از مرز دوغارون بدون پاسپورت و ویزا وارد ایران شده اند.

ادامه مطلب
گزارش ژنرال مک‌کریستال از افغانستان

این جنگ به سادگی شکست می‌خورد

فرمانده ارشد امریکا و ناتو در افغانستان گزارشی ارائه داده است که در آن هشدار داده است که جنگ در افغانستان نیازمند نیروهای بیشتر طی سال آینده خواهد بود و در غیر این‌صورت 8 سال جنگ در این میدان نتیجه‌ای به جز شکست نخواهد داشت.

ادامه مطلب

ساخت یکی از بزرگترین پایگاه‌های امنیتی سیا در افغانستان

در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر از کارمندان سازمان سیا در افغانستان به طور فعال حضور دارند و به زودی ماموران، تحلیلگران و نیروهای شبه‌نظامی بیشتری به افغانستان گسیل خواهند شد تا مقدمات تاسیس یکی از بزرگترین پایگاه‌های امنیتی امریکا در دنیا را در افغانستان به وجود آورند.

ادامه مطلب