آسیا و آفریقا - آرشیو

/گزارش تصويرى/ آرال درياچه‌اى که خشک شد!

دریاچه آرال، که پیش از این در کتاب های جغرافیای ما، به عنوان دریاجه ای در شمال دریای خزر از آن یاد می شد، امروز به بیابان خشک و بی آب و علف تبدیل شده است. برخی معتقدند، سیاست های دولت شوروی سابق در بهره برداری بی رویه از آب دریاچه، باعث خشکی تدریجی آن گردید.

ادامه مطلب

افتتاح پارلمان افغانستان شايد بهمن ماه

درحالى که کش و قوس بر سر نتايج اعلام شده انتخابات پارلمانى افغانستان ادامه دارد و نامزدهاى پیروز خواستار افتتاح زودهنگام مجلس هستند، حامد کرزى اعلام کرده است که پارلمان در ماه دلو افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب

مجله هفته/ دريچه/ آيا اعضاى پارلمان افغانستان مزد‌بگیر ایران‌اند؟

دريچه از آن اسم‌هايى است که در دقيقه نود به ذهنمان رسيد. ولى بياييد به خاطر همين زورى که براى اين نامگذارى زديم، اين صفحه جديد جمعه‌ها را هم بخوانيد. در زير اين عنوان تلاش مى‌کنيم يکى از رويدادهاى جهان را در هفته‌اى که گذشت، از دريچه‌اى ديگر نگاه کنيم و شما را هم در اين نگاه شريک.

ادامه مطلب
وزارت امور هسته‌اى

وزارت امور هسته‌اى

سرانجام يکى از شايعات مربوط به برکنارى قريب الوقوع منوچهر متکى به واقعيت پيوست تا همه شنيده هايى که از اختلاف نظر ميان رييس دولت با وزير امور خارجه در حدود سه سال گذشته حکايت مى کرد رنگ واقعيت به خود بگيرد.

ادامه مطلب

مجله هفته/ دريچه/ جذابيت پنهان دو رييس جمهور داشتن

دريچه از آن اسم‌هايى است که در دقيقه نود به ذهنمان رسيد. ولى بياييد به خاطر همين زورى که براى اين نامگذارى زديم، اين صفحه جديد جمعه‌ها را هم بخوانيد. در زير اين عنوان تلاش مى کنيم يکى از رويدادهاى جهان را در هفته‌اى که گذشت، از دريچه‌اى ديگر نگاه کنيم و شما را هم در اين نگاه شريک.

ادامه مطلب

سفر سرزده اوباما به افغانستان

برخی معتقدند علت این سفر ناگهانی اوباما به افغانستان انتشار اسناد پایگاه اینترنتی ویکی لیکس درباره ان کشور است اما خبرنگار الجزیره در واشنگتن می‌گوید مقامات کاخ سفید می‌گویند که این سفر از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود...

ادامه مطلب