آسیا و آفریقا - آرشیو

دومین سفر یک عضو شورای امنیت به تهران

وزیر خارجه چین در حالی وارد تهران می‌شود که موضع‌گیری چین در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران که بی‌ارتباط با قراردادهای تجاری دو کشور نیست غرب را بر آن داشته تا در زنجیره‌ای از دیدارهاى دیپلماتیک چین را به همسویی با خود ترغیب کند.

ادامه مطلب
مشرف در اولین کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده

عرق بر پیشانی ژنرال

رئیس جمهور پاکستان زیر بمباران سئوال‌های خبرنگاران که عرق بر پیشانی‌اش نشانده بود، مسائلی را بیان کرد که به زعم برخی نشانه‌ای از تلطیف موضع دولت پاکستان است اما گفت وضعيت فوق العاده لغو نمى‌شود.

ادامه مطلب

تعرض به زنان ، سلاح جديد جنگ‌هاى آفريقا

گروه‌هاى حامى حقوق بشر اعلام کرده‌اند در جريان درگيرى هاى يک دهه گذشته در آفریقا که بيش از چهار ميليون کشته برجا گذاشته، تعرض به زنان به امرى عادى تبديل شده که با ديگر اقدام‌هاى بربر گونه همراه مى‌شود.

ادامه مطلب

اعلام وضعیت فوق‌العاده ؛ دومین کودتای مشرف

مشرف رئیس جمهور پاکستان شرایط فوق‌العاده اعلام کرد، دادگاه عالی در محاصره ارتش است، چودهری از ریاست دیوان عالی اخراج شد، شبه ‌نظامی‌های افراطی در وزیرستان پیشروی می‌کنند و ... شمارش معکوس پاکستان برای رسیدن به سرانجامى نامعلوم آغاز شده است.

ادامه مطلب

پیشنهاد صعود الفیصل و تهدید منافع روسیه

پس از پیشنهاد صعود الفیصل درباره تاسیس کنسرسیوم کشورهای خاورمیانه برای تولید سوخت هسته‌ای، مقامات روسی پیش از همه واکنش منفی نشان دادند که حاکی از اهمیت منافع روسیه است که از این ناحیه تهدید می‌شود.

ادامه مطلب

پایان تبعید 60 ساله برای کره‌ای‌های ساخالین

پارک جونگ‌جا شش دهه از زندگی خود را در جزیره ساخالین گذرانده است؛ او یکی از قربانیان جنگ سرد است که او را بی‌خانمان، بی‌سرزمین و زندانی ساخالین کرد. اما پس از 60 سال سرگردانی، او و صدها نفر از کسانی که در جزیره ساخالین گرفتار شده بودند، صاحب میهن و خانه‌ای شده‌اند: کره جنوبی.

ادامه مطلب

ترکیه می گوید صبرش لبریز شده است

درپی ادامه درگیریها در مناطق مرزی ترکیه و عراق و احتمال آغاز حمله نظامی ترکیه برای مقابله با شورشیان حزب کارگران کرد،‌علی باباجان،‌وزیر امور خارجه ترکیه به ایران سفر کرده است تا به بررسی مسائل منطقه ای با مقامات ایرانی بپردازد.

ادامه مطلب