آسیا و آفریقا - آرشیو

گزارش تصویری/ نخست وزير مائوئیست نپال استعفا داد

پراچاندا نخست وزير مائوئیست نپال به دليل مخالفت رئيس جمهور ضد مائوئیست اين کشور با برکنارى فرمانده ستاد مشترک ارتش، از مقام خود استعفا داد. او گفت: به منظور حفاظت از دمکراسى و صلح از نخست وزيرى کناره‌گيرى می کند.

ادامه مطلب

محافظان کرزای محافظان سفارت ایران را کتک زدند

نيروهاى امنيتى افغانستان روز دوشنبه دو محافظ نهاد رياست جمهورى اين کشور را به اتهام تهديد به تيراندازى به سوى خودرو حامل معاون سفير ايران، ضرب و شتم محافظ ايرانى و وارد ساختن خسارت به خودرو سفارت کشورمان در کابل بازداشت کردند.

ادامه مطلب

تلاش امریکا برای وارد کردن عربستان در بحران پاکستان

رابرت گيتس، وزير دفاع امريکا در مسير سفر به قاهره و رياض به خبرنگاران گفت: «عربستان به ويژه نفوذ چشمگيرى در پاکستان دارد و ما از این کشور می­خواهیم به اجماع نظر سیاسی در پاکستان بر سر طالبان همکاری فعالی داشته باشد.»

ادامه مطلب

بررسی انديشه دينى در جهان اسلام در همايش علامه اقبال

در همایش دو روزه ای که ماه آوریل به مناسبت هفتاد و یکمین سال درگذشت علامه اقبال لاهوری در دانشگاه علامه اقبال اسلام آباد پاکستان برگزار شد، اقبال شناسانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و از ایران نیز دکتر غلامعلی حدادعادل و دکتر محمد بقایی ماکان سخنرانی کردند.

ادامه مطلب

امنيت انرژى اروپا، گاز خزر و فرصت‌هاى ايران

با بروز بحران گازی ميان مسکو و کيف در ابتدای سال جاری ميلادی که در بخشی از قاره اروپا اسباب مشکلات فراوانی شد، مقامات اين قاره در عزم خود برای رهايی از وابستگی به منابع و خطوط انرژی روسيه جزم‌تر شده و تلاش‌هاى را در اين زمينه در دستور قرار داده‌اند. هدف مهم اين تلاش‌ها متنوع‌سازى منابع تأمين انرژی اروپا است که در اين ميان از حوزه خزر به عنوان اصلى‌ترين حوزه جايگزين روسيه نام برده مى‌شود.

ادامه مطلب