آسیا و آفریقا - آرشیو

حجاب، بار دیگر موضوع روز ترکیه

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس دو روزه " آشتی فرهنگ ها " در مادرید گفت:" چه اشکالی دارد که حجاب ماهیت سیاسی داشته و نماینده تفکر سیاسی افراد باشد."

ادامه مطلب
دولت آتی سئول وزارت اتحاد دو کره را منحل می‌کند

سرنوشت خورشید درخشان در دستان کیم جونگ ایل

مشاوران لی میونگ‌باک، رییس جمهور آتی کره جنوبی، از انحلال وزارتخانه اتحاد دو کره در دولت آینده سئول خبر دادند. در این شرایط به نظر می‌رسد تداوم روند نزدیکی دو کره تنها به واکنش کیم جونگ ایل بستگی داشته باشد.

ادامه مطلب
نخست وزير هند در پکن

سفرى براى تجارت و حل اختلافات

مانموهان سینگ، نخست وزیر هند برای دیداری سه روزه از چین، صبح یکشنبه 13 ژانویه وارد پکن شد. هدف از این دیدار توسعه روابط بین دو کشور چین و هند عنوان شده است.

ادامه مطلب

روزهای سیاه در کنیا

درگیریها در کنیا که پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آغاز شده است تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۷۰۰ نفر شده است این درحالی است که ادامه این درگیریها می تواند این منطقه در آفریقا را با یک فاجعه انسانی رو به رو کند.

ادامه مطلب

پیونگ‌یانگ به جای انتشار گزارش ، تهدید کرد

در واکنش به فشارهای آمر‌یکا برای انتشار جزئیات طرح مورد ادعای واشینگتن درباره غنی سازی اورانیوم توسط پیونگ‌یانگ، کره شمالی اعلام کرد اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور باقی نمانده که بخواهد در اختیار ایالات متحده قرار دهد.

ادامه مطلب

آسیا در سال 2007

بارزترين ويژگى سال 2007 شاید اين بود که با توجه به اهميت رويدادهاى آن، تقريباً تمام 6 ميليارد جمعيت کره زمين که این سال را از سر گذرانده‌اند در حقیقت بخشى از تاريخ را زندگى کرده‌اند.

ادامه مطلب

آخرین قربانی سرنوشت شوم خاندان بوتو

بی‌نظیر بوتو در محلی که لیاقت علی‌خان، اولین نخست وزیر پاکستان در سال 1951 به قتل رسیده بود، هدف تروریست‌ها قرار گرفت و مانند پدرش، ذوالفقارعلی بوتو، به لقب «شهید» ملقب شد. او سومین نفر از چهار فرزند بوتوی بزرگ است که به قتل می‌رسد.

ادامه مطلب

کریم‌اف؛ رییس جمهوری در برابر بردگان

اسلام کریم‌اف با نقض قانون اساسی برای سومین مرتبه وارد کاخ ریاست جمهوری می‌شود اما منتقدان او که می‌گویند کریم‌اف مردم ازبکستان را بردگی گرفته است، معتقدند که بردگان گرسنه روزی قیام خواهند کرد.

ادامه مطلب