آسیا و آفریقا - آرشیو

پس از استقبال خونین از بوتو در کراچی

پاکستان؛ جایی که همه یکدیگر را متهم می‌کنند

در شرایط فعلی پاکستان رویداد تکان دهنده‌ای نظیر آن چه پنجشنبه شب رخ داد و موجب بروز شایعات درباره تعویق زمان انتخابات شد، سوء ظن بسیاری از مخالفان مشرف را نسبت به منشا این حادثه برانگيخت.

ادامه مطلب

کوره‌هاى آدم‌سوزى در ميانمار

ارتش ميانمار در طول هفته گذشته تعداد نامشخصى ازاجساد افراد کشته شده در درگيرى‌هاى اخير اين کشور را به کوره‌هاى واقع در شمال شرق رانگون منتقل کرد و آنها را سوزاند.

ادامه مطلب

مشرف در برزخ

مشرف در يک قدمى رياست جمهورى، در برزخى که دادگاه عالى برایش ساخته، متوقف شده است. در این شرایط چیزی که برای او مهلک است نه فقط حکم دادگاه، بلکه مدت زمانی است که او باید در این برزخ سپری کند.

ادامه مطلب

نیازهای نیروی دریایی هند،چه کشورهای را به منطقه می کشاند؟

درحالی که نیروی دریایی هند با افزایش قدرت اقتصادی و نظامی اش، خود را برای نقش جدیدی در اقیانوس پهناور هند آماده می کند، بسیاری از سازندگان تسحیلات نظامی دریایی چشم خود را به بازار میلیارد دلاری نیروی دریایی هند دوخته اند.

ادامه مطلب

آمريکا آرام آرام پشت ژنرال را خالى مى کند

در حالى که به نظر می‌رسد آمریکا تنها متحدى است که هنوز بی‌قید و شرط از حکومت مشرف حمایت می‌کند، انتقادهای کاندولیزا رایس از عملکرد دولت پاکستان در بازداشت مخالفان می‌تواند زنگ خطرى برای مشرف باشد.

ادامه مطلب
نقش کشورهای آسیایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

تقویت مجمع عمومی و رویای کشورهای آسیایی

آسیا محل تولد بزرگ‌ترین اقتصادهای در حال توسعه جهان است که در تلاش‌اند درخور جایگاه ویژه اقتصادی امروزشان به نفوذ و تاثیرگذاری بین‌المللی نیز دست پیدا کنند و مجمع عمومی را یکی از راه‌های تحقق آن می‌دانند.

ادامه مطلب