آسیا و آفریقا - آرشیو

منبع جدید درآمد براى طالبان

طالبان با تکیه بر سلاح‌های خود درگیری‌های بین قبایل را متوقف کردند و در قبال آن مبلغ هنگفتی از آن‌ها باج گرفتند و پس از آن معدن سنگ مرمر را راه انداختند.

ادامه مطلب

حکم جلب برای دیکتاتور

وزرات امور خارجه امریکا روز جمعه 11 جولای سال 2008 اعلام کرد لوییس مورنو اوکامپو، ‌دادستان دادگاه جزایی بین المللی، قصد دارد با متهم کردن رئیس جمهوری سودان به دست داشتن در درگیری های دارفور، حکم بازداشت وى را صادر کند.

ادامه مطلب

مهاجران افغانی بر لبه تیغ

اوایل ماه ژوئیه، یعنی کمتر از سه هفته پیش، مسئولان سازمان بین‌المللی پناهندگان که برای سرکشی‌های معمول به منطقه « تقی‌نقی » در شمال غرب افغانستان سفر کرده بودند از آن چه در این ناحیه به چشم می‌دیدند شگفت‌زده شدند.

ادامه مطلب
حمایت دو عضو دائم شورای امنیت از دیکتاتوری 28 ساله زیمباوه

وتوی مسکو و پکن به سود موگابه

تلاش‌های بریتانیا و ایالات متحده برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه رژیم رابرت موگابه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر سد چین و روسیه به عنوان دو عضو از اعضای دائم این شورا متوقف شد.

ادامه مطلب
حمايت از فعاليت هاى صلح آميز هسته اى ايران
ره آورد اجلاس گروه دى هشت براى ايران

حمايت از فعاليت هاى صلح آميز هسته اى ايران

نشست یک روزه سران هشت کشور در حال توسعه اسلامی سه شنبه هفته جاری در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار شد. سران این کشورها برای توسعه و گسترش فعالیت‌های تجاری بین اعضای D8 طی 10 سال آینده موافقت کردند.

ادامه مطلب
اولین عملیات ضد طالبان پس از روی کار آمدن دولت گیلانی

اسلام‌آباد در تدارک عملیات نظامی یا مانور تبلیغاتی؟

آمادگی ارتش پاکستان برای انجام عملیاتی گسترده علیه نیروهای طالبان در حالی است که فشارهای بین‌المللی بر اسلام‌آباد به منظور تغییر سیاست‌های جدید دولت پاکستانافزایش یافته و محسوس است.

ادامه مطلب

رویاهای بر باد رفته نواز شریف

اوایل هفته گذشته به نظر می‌رسید که روزهای خوش محمد نواز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ نواز، دوباره آغاز شده است. اما تمام رویاهای شیرین شریف ناگهان با حکم دادگاهی در شهر لاهور پاکستان آشفته شد.

ادامه مطلب