آسیا و آفریقا - آرشیو

اوضاع امنيتى افغانستان بدتر از هر سال

در گزارشی که روز شنبه (۱۹ ژوئن) توسط بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شد، اعلام شده که اوضاع امنیتی در افغانستان به نسبت سال گذشته به شدت بدتر شده است.

ادامه مطلب
پاکستان، نخستین قربانی تحریم‌های ایران

پاکستان، نخستین قربانی تحریم‌های ایران

کنگره ایالات متحده نیز مانند اتحادیه اروپا به دنبال تصویب بسته تحریمی‌جدید علیه ایران است. در شرایطی که اخبار رسیده حاکی از انعقاد قرارداد گازی میان ایران و پاکستان است، ریچارد ‌هالبروک نماینده ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان هشدار می‌دهد که اسلام آباد باید منتظر تصمیم کنگره در خصوص تحریم ایران در حوزه انرژی بماند.

ادامه مطلب
کره شمالی: سئول را غرق در آتش می‌کنیم

کره شمالی: سئول را غرق در آتش می‌کنیم

در ادامه تنش میان دو کره‌، ارتش کره ‌شمالی تهدید کرد که با حملات نامحدود نظامی، سئول، پایتخت کره‌ جنوبی را در دریایی از آتش غرق خواهد ساخت. قرار است شورای امنیت در روزهای آینده مناقشه میان دو کشور را بررسی کند.

ادامه مطلب
ولادیمیر پوتین در دیدار با نیکولا سارکوزی

مطمئن باشید به ایران موشک نمی فروشیم

پرونده هسته‌ای ایران وارد مرحله جدیدی شده است. سرانجام پس از چندین ماه چانه‌نی روسیه و چین موافقت خود را با تحریم ایران اعلام کردند. موافقتی که در نهای منجر به تصویب چهارمین قطعنامه علیه تهران در شورای امنیت شد.

ادامه مطلب

تونل مرگ در مرز دو کره

مرز میان دو کره از خطرناک‌ترین مرزهای جهان است. آنجا را تونل مرگ می‌نامند و مکانی که پر از جاسوس است و تحریکات مرزی کشور همسایه. جنگ میان کره شمالی و جنوبی هرگز به صورت رسمی پایان نیافته و در خفا همچنان ادامه دارد.

ادامه مطلب

چين با امريکا بر سر ايران بازى مى‌کند

هنوز يک هفته از اعلام خبر همراهى چين با ايالات متحده براى تشديد تحريم‌ها عيله ايران توسط خانم هيلارى کلينتون نگذشته است که پکن از افزايش جدى حجم معادلات تجارى خود با ايران سخن مى‌گويد.

ادامه مطلب

شبه جزیره کره در کابوس جنگ

غرق شدن یک زیردریایی کره جنوبی روابط این کشور را با همسایه شمالی به شدت تیره کرده است. کره شمالی به جنگ مقدس تهدید کرده و منطقه را به نگرانی فرو برده است. تنها چین است که می‌تواند کره شمالی را از سیاست تهاجمی باز دارد.

ادامه مطلب