پرونده هسته ای - آرشیو

به اعراب دل خوش نکنيد اقايان اسرائيلى

ويکى ليکس دقيقا همان کارى را انجام داد که نتانياهو به آن نياز داشت: به تصوير کشيدن مخالفت اعراب با ايران هسته اي. اسرائيلى ها مدت هاست که ادعا مى کنند برنامه هسته اى ايران منطقه را به آشوب مى کشد و يا مخل آرامش در خاورميانه است.

ادامه مطلب

ایران تسلیم نشد

برخی مذاکرات را به ادامه بن‌بست تعبیر می‌کنند و عده‌ای بر طبل مثبت خواندن آن می‌کوبند. برخی رفتار ایران را منطقی و وزین می‌دانند و عده‌ای باز هم دولتمردان ایرانی را به تلاش برای خرید زمان متهم می‌کنند.

ادامه مطلب

نشانه‌هاى اختلاف در گروه1+5 درباره مسئله هسته‌اى ايران

گرچه گروه 1+5 براى ايجاد وحدت در روند مذاکرات، خانم اشتون، مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا را به عنوان نماينده اين گروه در مذاکره با ايران تعيين کرده است، اما مواضع کشورهاى عضو گروه 1+5 درباره مذاکره با ايران چنين وحدتى را نشان نمى‌دهد.

ادامه مطلب
ایران را وادار به انتخاب کنید

ایران را وادار به انتخاب کنید

در پرونده هسته‌ای ایران و وادار کردن تهران به اتخاذ تصمیم‌های سخت، غرب پیشرفت‌هایی هم داشته است. البته هنوز دنیا تا متوقف کردن کامل برنامه هسته‌ای ایران راه بسیاری پیش روی دارد. اما احتمال موفقیت در این زمینه برای غرب، امروز بیش از یک سال پیش است.

ادامه مطلب
توقف غنی سازی؛ از ایران انکار، از آژانس اصرار

توقف غنی سازی؛ از ایران انکار، از آژانس اصرار

گزارش جدید یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، هفته گذشته به اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شد و اعضای شورای حکام آژانس، روز پنج شنبه، طی جلسه درباره این گزارش بحث و گفت‌وگو کردند.

ادامه مطلب