اخبار اصلی - آرشیو

ساختمان تاریخی مجلس شورای مصر در آتش سوخت

ساختمان تاریخی مجلس شورای مصر و یکی از ساختمان­های وابسته به مجلس ملی این کشور عصر سه شنبه 19 اوت در آتش سوخت و قسمت اعظم آن نابود شد. منابع امنیتی مصر اعلام کردند، احتمالا بروز اتصالی در کابل­های برق عامل اصلی این حریق شده است.

ادامه مطلب

ائتلاف مصر و عربستان در برابر کدام تهديدها؟

کشورهای عربی هر گونه تهدیدی علیه ایران را به نوعی تهدید علیه خود نیز تلقی می­کنند. زیرا به این امر واقفند که ایران در کشورشان از امکاناتی برخوردار است که در صورت تشدید تهدیدها، تهران می­تواند از این امکانات علیه منافع غرب استفاده کند.

ادامه مطلب

جريان سلفى تفاهم‌نامه خود با حزب الله را به تعليق در آورد

جریان سلفی لبنان که دو روز پیش تفام­نامه­ای را با حزب­الله امضا کرده بود، پس از آن که انتقادهای شدیدی را از سوی دیگر گروه­های سلفی متوجه خود دید، به صورت یک طرف این تفاهم­نامه را به حالت تعلیق در می­آورد.

ادامه مطلب

طالبان و پاکستان پسامشرف

پاکستان از این پس، روزگاری بس متفاوت را تجربه خواهد کرد و به نظاره خواهد نشست. این "تفاوت" از زوایای گوناگونی قابل اشاره و تحلیل است؛ اما بدون شک یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی اسلام‌آباد _و نیز کابل و تهران_ در دوران پسامشرف، مسئله و معضلی به‌نام طالبان است. يادداشتى از مرتضى کاظميان، تحليلگر مسائل سياسى

ادامه مطلب
طرحی برای نابودی شیعه سیاسی در منطقه

چرا لبنانی ها دست به کار شده اند؟

ش از یک ماه پیش بود که سعد الحریری فرزند رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان سفرى غير رسمى به عراق داشت. آنچه آن روزها در مورد سفر حریری به عراق گفته شد انگیزه ای به‌نام تجارت بود که او را به عراق کشانده بود، اما آنچه این روزها در محافل خبری و اطلاعاتی منطقه در مورد سفر سنيوره به عراق صحبت می شود، پروژه جدیدی در خاورمیانه است که رهبران حزب المستقبل عهده دار آن شده اند.

ادامه مطلب

نگاهى به مطبوعات جهان-۱۹ آگوست ۲۰۰۸

*نیویورک تایمز: آزمایش موشک در ایران؛ گامی چشمگیر یا دردسر ساز-*فیگارو: آیا تحریم های اعمال شده علیه ایران مؤثرند؟-*لوتان:دعوت ایران به گفتگو-*لس آنجلس تایمز: مناقشه‌ روسیه-گرجستان، ضربه‌ای مهلک به سیاست خارجی بوش

ادامه مطلب

نبردى براى غرب

مقاله اى از ميخائيل ساآکاشوويلى، رئيس جمهور گرجستان در مورد درگيرى اخير اين کشور و روسيه که در روزنامه وال استريت ژورنال به چاپ رسيد. لازم به ذکر است که اين مطلب پيش از آغاز آتش بس اخير ميان دو طرف نگاشته شده است.

ادامه مطلب
نیوزویک مدعی شد

مشرف به تبعید می رود

هفته نامه نیوزویک در آخرین ساعات دیشب با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی اش مدعی شد که پرویز مشرف مشرف طی ساعات آینده از ریاست جمهوری استعفا می دهد و به عربستان سعودی پرواز می کند.

ادامه مطلب