نیوزویک مدعی شد

مشرف به تبعید می رود

۳۰ مرداد ۱۳۸۷ | ۱۷:۵۱ کد : ۲۴۷۵ اخبار اصلی
هفته نامه نیوزویک در آخرین ساعات دیشب با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی اش مدعی شد که پرویز مشرف مشرف طی ساعات آینده از ریاست جمهوری استعفا می دهد و به عربستان سعودی پرواز می کند.
مشرف به تبعید می رود
هفته نامه نیوزویک در آخرین ساعات دیشب با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی اش مدعی شد که پرویز مشرف مشرف طی ساعات آینده از ریاست جمهوری استعفا می دهد و به عربستان سعودی پرواز می کند. به ادعای یکی از دستیاران سابق مشرف که خواست نامش فاش نشود گفت که مشرف دست کم تا سه ماه آینده را در عربستان خواهد ماند؛ مشرف در حال حاضر تحت فشار شدید ائتلاف مخالفانش قرار دارد که مجلس را در اختیار دارند. یک دستیار فعلی مشرف هم به شرط ناشناس ماندن تایید کرد که مشرف رسما استعفا می دهد. با این همه سخنگوی دفتر ریاست جمهوری پاکستان، ژنرال بازنشسته رشد قریشی به خبرنگار نیوزویک گفت: "منبع خبری شما یک دروغگوست. اطلاعاتی که به شما داده اند به کلی غلط است."
به گزارش نیوزویک، به زودی استیضاح ژنرال مشرف 65 ساله، که نزدیک به 9 سال کشور 170 میلیون نفری پاکستان را در دست داشته است، آغاز می شود و او هم با تحقیر ناشی از خلع ید روبرو خواهد بود و هم احتمال تعقیب قضایی اش وجود دارد؛ پس بهترین راه برای اوست، اگر چه انتظار نمی رود اوضاع کشور بعد از مشرف رو به آرامش بگذارد و مشکلاتی چون بی ثباتی اقتصادی و سیاسی، ناتوانی دولت، گسترش افراط گرایی و مرزهای ناامن با افغانستان حل شوند. به علاوه آصف علی زرداری (همسر بی نظیر بوتو) و نواز شریف، نخست وزیر سابق، که ائتلاف کنونی را شکل داده اند اختلاف نظرهایی عمیق دارند و معلوم نیست بعد از بیرون راندن مشرف ارتباطشان به کجا خواهد انجامید؟
دفتر ریاست جمهوری پاکستان اعلام کرده که مشرف به زودی یک سخنرانی مهم انجام خواهد داد. او از استعفا سخن خواهد گفت یا دستور انحلال مجلس را صادر خواهد کرد؟ تا ساعاتی دیگر ماجرا مشخص می شود.

نظر شما :