اخبار اصلی - آرشیو

گل عربستان به خودی و برد ایران

شاید جهانیان زمانی که یک دکیتاتور یا رهبری خودکامه از اریکه قدرت پایین کشیده می شود هورا می کشند اما همین دولتمردان غربی زمانی که بحث تنبیه رهبرانی که مردمان خود را سرکوب می کنند پیش می آید به دقت انتخاب می کنند و نه از سر تعجیل و هیجانزدگی.

ادامه مطلب

بحرین روی خط آتش

تلاش مغرضانه رسانه‌های عربی برای عدم پوشش مناسب آنچه در بحرین می‌گذرد و تلاش برای جلوه دادن این انقلاب در حد مطالبات صرفا شیعی، باعث شده تا مرجعیت خود وارد عمل شود و برای دفاع از شیعیان مظلوم بحرین مایه بگذارد

ادامه مطلب

ایران، ابزار تنبیه ونزوئلا؟

ایران، ونزوئلا و لیبی نام هایی هستند که این روزها بسیار در صدر اخبار بین المللی شنیده می شوند. هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا با حمایت عجیب و غریب خود از معمر قذافی باز هم در سطح بین المللی تمام توجه را به سمت خود جلب کرد.

ادامه مطلب

صف‌آرایی ایران و سوریه در برابر امریکا و عربستان

می‌توان این گونه گفت که خاورمیانه به دایره نفوذی ایران و امریکا تقسیم شده و هر کدام از دو کشور سوریه و عربستان سعودی در کنار هر کدام از این دو دایره ایستاده‌اند و این مسئله بیش از آن که در امتداد یک خط واحد باشد دو جبهه متناقض را تشکیل می‌دهد

ادامه مطلب

ایران و ترکیه خلاء سیاسی منطقه را پر می‌کنند

انقلاب‌های منطقه‌ای همچنان همه را متعجب و متحیر کرده است. این صحیح است که چنین انقلاب‌هایی در جوامع استبدادزده عربی لازم بود و زمینه‌های آن نیز مهیا، اما انقلابی با این سرعت و با این قدرت تغییر برای کمتر کسی قابل تصور بود.

ادامه مطلب