اخبار اصلی - آرشیو

در آستانه يک سالگى کنفرانس آناپليس

آيا کنفرانس آناپليس شکست خورده است؟

بدون ترديد میهمنان پر آوازه کنفرانس آناپلیس به کاخ سفيد نیامده بودند تا صرفا هوایی بخورند و در باغ آنجا قدم بزنند و گپ و گفتی داشته باشند و در ضیافت‌های کاخ سفید دلی از عزا در آورند.

ادامه مطلب

راهی برای عادی سازی روابط

کابینه عراق روز یکشنبه توافق‌نامه امنیتی را با ایالات متحده امریکا امضا کرد. این اتفاق مهم و مثبتی است. اکنون ایالات متحده به طور قانونی می‌تواند پس از پایان ضرب‌الاجل سازمان ملل مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از خاک عراق تا 31 دسامبر 2009 در عراق باقی بماند.

ادامه مطلب

...و ادامه تاريخ

بخش هايى از کتاب اوبر ودرين، وزیر امور خارجه فرانسه در دوران ژاک شیراک و رئیس دفتر فرانسوا میتران که در روزنامه اعتماد ملی منتشر شده است

ادامه مطلب

۷ سال سفر براى يک زندگى امن‌تر

طى سال 2001 در کمتر از 45 روز ما افغان ها از گزند تروريسم و طالبان رهايى يافتيم. مردم افغانستان پس از اين واقعه به اميد دستيابى به آينده‌اى روشن به کشورشان بازگشتند. مقاله‌اى از حامد کرزاى، رئيس جمهور افغانستان در مورد اوضاع ناامن افغانستان 7 سال پس از سرنگونى رژيم طالبان

ادامه مطلب

بهره ایران از پاشنه آشیل پاکستان

اخباری که طی دو روز گذشته پیرامون دیپلمات ربوده شده ایرانی در پیشاور منتشر شده است حکایت از این دارد که مقامات ایران فشارهای دیپلماتیک افزون‌تری در این ماجرا به کار بسته‌اند و پاکستان را در موقعیت پاسخگویی قرار داده‌اند.

ادامه مطلب

تغییر ساختار در ناتو

به دلیل حساسیت روسیه با توسعه ناتو، اوباما باید با همپیمانانش به یک تفاهم کلی در خصوص پیوستن اوکراین و گرجستان به این پیمان برسد. وی همچنین باید تفاوت‌های ماموریت ناتو در جنگ سرد و حضور نیروهای این پیمان در افغانستان را حل کند.

ادامه مطلب