اخبار اصلی - آرشیو

ژاپن در اندیشه استقلال نظامی از آمریکا

پیروزی اپوزیسیون ژاپن در انتخابات اخیر مجلس مشاوران این کشور و پیش‌بینی افزایش قدرت این حزب در آینده نزدیک، تداوم ارتباطات و حفظ سطح فعلی همکاری‌های نظامی ژاپن و آمریکا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

ادامه مطلب

آوردگاه جبهه بانکوک و منچستر

تایلندی‌ها یکشنبه، 19 اوت پای صندوق‌های رای رفتند تا به زعم دولت موقت و حاکمان نظامی این کشور، مرحله حساسی از تاریخ این کشور را رقم بزنند؛ اين نوشتار به بررسى انتخابات اين کشور مى پردازد.

ادامه مطلب

یزید یان در ماتم

يزيديان يکى از اقليت هاى مذهبى عراق هستند که در طول دهه هاى گذشته مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند. روزنامه گاردين از زندگى اين اقليت در عراق امروزگزارشى تهيه کرده است.

ادامه مطلب

شمارش معکوس براى تغيير رهبرى عراق

اياد علاوى، نخست وزير سابق عراق با چاپ مقاله اى در روزنامه واشنگتن پست شرايط امروز عراق و گزارش ماه آينده مقامات آمريکايى به کنگره آمريکا درباره اين کشور را بررسى کرده است.

ادامه مطلب

اوضاع اقتصاد پاکستان، یک نگرانی بزرگ

سرمایه گذاران خارجی پاکستان را نادیده گرفته اند و سرمایه های خود را به جای این سرزمین پر آشوب و پر هیاهو که به بی ثبات ترین سرزمین جهان از لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی معروف است وارد بازارهای باثبات تر شده اند.

ادامه مطلب

شصتمین تولد دموکراسی در هند

شش دهه پس از استقلال هند از استعمار انگلستان، این کشور به بزرگترین دموکراسی دنیا تبدیل شده است و با رشد اقتصادی سریع در چند سال اخیر قصد دارد که به یکی از غول های اقتصادی جهان در قرن 21 تبدیل شود.

ادامه مطلب

رشد طالبان امنيت پاکستان را تهديد مى‌کند

با وجودى که پاکستان به عنوان يکى از کشورهاى متحد امريکا در مبارزه با تروريسم تلاش خود را براى مبارزه با حضور القاعده به کار گرفته ولى رسانه‌هاى بين‌المللى از گسترش طالبان در پاکستان خبر مى دهند.

ادامه مطلب

چه گروهی از درگیری های کراچی سود می برد؟

در پی برکنار افتخار محمد چوهدری، رئیس دیوان عالی پاکستان و گسترش درگیری ها میان مخالفان و موافقان دولت به شهر کراچی بیم این می رود که این شهر باردیگر به صحنه ای خونین از درگیرهای قومی بی سابقه تبدیل شود. چنین وضعیتی به سود کدام یک از جناح های حاکم و یا غیر حاکم در پاکستان خواهد بود؟

ادامه مطلب