اقتصاد و انرژی - آرشیو

نیاز گازی ترکیه به ایران افزایش نیافت

در حالی که سفير ايران در ترکيه گفته بود جمهورى اسلامى ايران آمادگى دارد نياز ترکیه را به گاز بیشتر تامين کند، مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران اعلام کرد که ترکیه در حال حاضر نيازی به واردات گاز بيشتر ندارد و از امکان صادرات آن به اروپا نیز برخوردار نیست.

ادامه مطلب

واکنش بانک ملى به ادعاهاى آمریکا

در پی اتهامات مطرح شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا درخصوص شرکت آسا - واقع در نیویورک -بانک ملى ايران بیانیه‌ای را منتشر کرده است که در آن ضمن تکذیب کليه ادعاهاى مطروحه، اعلام کرده که این بانک از نظر حقوقى و عملياتى مستقل از دولت است.

ادامه مطلب

ورشکستگى، عيدى سال نو مردم به فروشندگان در امريکا

با تداوم بحران مالی و اقتصادی در آمریکا تازه‌ترین آمارها پیش‌بینی می‌کنند که میزان اندک خریدها در روزهای پایانی سال، باعث خواهد شد شمار دیگری از خرده‌فروشان کسب‌و‌کار خود را رها کرده اعلام ورشستگی کنند.

ادامه مطلب

عيدى تلخ روسيه به اروپا

به دنبال به توافق نرسيدن اوکراين و روسيه بر سر قيمت گاز در سال 2009، شرکت گاز پروم روسيه انتقال گاز به اوکراين را متوقف کرد تا اروپا مجددا شاهد بحران گازى سال 2006 باشد.

ادامه مطلب

کاهش ذخاير ارزى چين و سومين هشدار صندوق بين‌المللى پول

با گذشت زمان به مرور عواقب بحران مالی جهانی روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد. بنا به گزارش­ها ذخیره ارزی چین که بزرگترین ذخیره ارزی یک کشور در جهان محسوب می­شود، برای نخستین بار در پنج سال گذشته کاهش یافته است.

ادامه مطلب

سرنوشت خودروسازان جهان در پرده ابهام

شرکت فيات در ايتالياِ، هیوندای موتورز در هند، ایسوزو در تایلند و خودروسازان سوئدی، بریتانیایی و لهستانی به دلیل بروز بحران مالی قصد دارند شمار زیادی از کارکنان خود را اخراج کرده یا کارخانه‌های خود را تعطیل کنند.

ادامه مطلب

تلاش دولت روسيه براى نجات خودروسازان از خطر ورشکستگى

کارشناسان سفر پوتین به شهر نابرازنیه شیلنی را هشداری از سوی نخست‌وزیر این کشور به کارگران شرکت­های خودروسازی قلمداد می­کنند. زیرا برخی گزارش­ها حاکی از آن است که کارگران کارخانه­های خودروسازی در پی ناتوانی کارفرماها به اجرای تعهداتشان تهدید به اعتصاب کرده­اند.

ادامه مطلب