اروپا - آرشیو

/گزارش تصویری/سران G-8

سران هشت کشور صنعتی موسوم به گروه جی-هشت، در نشستی در شهر لااگویلای ایتالیا به بررسی موضوعات مختلف جهان به خصوص بحران اقتصاد جهانی پرداختند.

ادامه مطلب

در حاشیه جی 8

ايتاليا از چهارشنبه تا جمعه هفته جارى ، ميزبان نشست سالانه گروه هشت است. مذاکرات گروه هشت با بررسى موضوع تغييرات آب و هوايى در روز پنجشنبه گسترده‌تر مى‌شود.

ادامه مطلب

رهبران مذهبی جهان در سایه جی 8

رهبران مذهبی جهان در کنار نشست جی 8 در شهر رم در ایتالیا گرد هم آمدند تا شاید بتوانند برای بهبود اوضاع جهان در کنار سیاست مداران چاره‌ای بیاندیشند. در پایان نشست این رهبران، بیانیه‌ای صادر شد.

ادامه مطلب

اوباما و مرکل؛ ‌همصدا اما نه همدل

با وجود ابرهاى تيره‌اى که در روابط بين آمريکا و آلمان سايه افکنده بود اما دو مقام در اين ديدار در تلاش بودند بتوانند همپيمانى خود را نيروى تازه‌اى ببخشند. اين درحالى است که ديدار قبلى طرفين با اختلاف نظرهاى چشمگيرى در سياست‌هاى اقتصادى به پايان رسيده بود.

ادامه مطلب

خانه‌تکانی به سبک سارکوزی

نيکولا سارکوزى، رئيس‌جمهور فرانسه پس ازسخنرانى تاريخى روز دوشنبه در پارلمان که طى آن نقشه‌ راه خود را براى برون‌رفت فرانسه از رکود جهانى اقتصاد مشخص کرد و در پى آغاز قدرتمند رياست جمهورى‌اش در حالى که نيمى از دوره‌اش را سپرى کرده، تغييراتى بسيار گسترده‌تر از آن چه که انتظار آن مى‌رفت در کابينه‌ى خود اعمال کرده است.

ادامه مطلب

سارکوزی: از ایران نگرانیم

سارکوزى گفت: در منطقه تنها يک دولت نگران برنامه هسته‌اى ايران نيست، بلکه کشورهاى زيادى در منطقه‌ نگران اين موضوع هستند. از اين روست که شاهد قطعنامه‌هاى شوراى امنيت و آژانس بين المللى انرژى اتمى در خصوص ايران هستيم...

ادامه مطلب