اروپا - آرشیو

گسترش تهديدات تروريستى در اروپا

همزمان با شروع اعتصابات مردمى ‌در بسيارى از کشورهاى اروپا در اعتراض به سياست رياضت اقتصادى که اتحاديه اروپا براى مقابله کشورهاى عضو با بحران اقتصادى جهانى پيشنهاد داده است، هشدارهاى امنيتى درباره احتمال وقوع حملات تروريستى در مراکز پرجمعيت و شلوغ اين کشورها رو به افزايش است.

ادامه مطلب
سند امنیت ملی ترکیه و ایران

سند امنیت ملی ترکیه و ایران

چندی پیش رسانه‌های ایران وجهان به نقل از منابع ترک از تغییرات اساسی در سند راهبردی ترکیه خبر داده‌اند. طبق نوشته این رسانه‌ها در سند جدید ایران، سوریه، عراق، یونان و روسیه از لیست کشورهای تهدید کننده امنیت ملی ترکیه خارج شده‌اند.

ادامه مطلب

ترکیه تا کجا با ایران می‌ماند؟

موضع ترکیه در پرونده هسته‌ای ایران همواره بر حمایت از حقوق ایران هسته‌ای استوار بوده است. مشارکت ترکیه در بیانیه تهران که به درخواست اوباما انجام شد، به نحوی صورت گرفت که علاوه بر این که جایگاه این کشور را در دوستی با ایران تحکیم کرد، خدشه‌ای به اتحاد استراتژیک این کشور با ایالات متحده وارد نیاورد.

ادامه مطلب

راه‌هایی که به اشتون ختم می‌شود

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این روزها دوران پرکاری را سپری می‌کند. او دو ماموریت جدید و بسیار مهم در دستور کار دارد: پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات صلح خاورمیانه که یکی از ریشه دارترین و قدیمی‌ترین بحران‌های خاورمیانه است.

ادامه مطلب