اروپا - آرشیو

دومین همایش و نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی

زنان، بانیان صلح از راه دین

دومین سمینار و نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی با عنوان «زنان، بانیان صلح از راه دین» از چهارم تا هفتم سپتامبر (14 تا 17 شهریور) در گوتنبرگ سوئد برگزار می شود. این برنامه به همت شورای جهانی کلیساها، موسسه گفت و گوی ادیان و کلیسای سوئد ترتیب داده شده است.

ادامه مطلب

نشست چهار جانبه ترکیه، فرانسه، قطر، سوریه در دمشق

دمشق روز پنج شنبه ميزبان سران کشورهاى فرانسه، قطر و ترکیه خواهد بود. قرار است در این نشست که برای نخستین بار در نوع خود برگزار می­شود، موضوعات مختلف خاورمیانه به ویژه مذاکرات سوریه و اسرائیل مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب

خواب روس‌ها تعبیر نشد

با اعلام قطع روابط گرجستان و روسیه توسط ساکاشویلی و به رسمیت نشناختن استقلال مناطق مدنظر روسیه از سوی کشورها، تکلیف برنده و بازنده جنگ در اوستیای جنوبی خیلی زود مشخص شد.

ادامه مطلب

گسستگی روسیه از غرب و فرصت پیش روی ایران در اجلاس شانگهای

با تحولات جدید بوجود آمده در روابط روسیه و غرب شاید بتوان گفت برگزاری دوره هشتم اجلاس شانگهای طی روزهای هفتم و هشتم شهریور مهم ترین رویداد منطقه ای و حتی جهانی است که چشم و گوش غرب نیز متوجه آن است.

ادامه مطلب

سفر کرینکو به ایران در اوج گیری دیپلماسی ضد غرب روسیه

در روزهایی که کشمکش روسیه با متحدان ایالات متحده آمریکا در حوزه خارج نزدیک خود وارد شرایط جنگی شده، دو کشور صاحب قدرت تلاش می کنند از طریق اعمال نفوذ و تحرکاتی آشکار و پنهان هژمونی خود را در منطقه قوت ببخشند.

ادامه مطلب

بشار اسد در مسکو به دنبال چه بود؟

پیش از آغاز جنگ روسیه و گرجستان، روسیه از فروش سیستم های دفاع هوایی اس 300 خود به سوریه، تحت فشار امریکا و اسراییل منصرف شده بود، اما در حال حاضر با افزایش تنش های میان مسکو و غرب، سوریه می تواند از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد.

ادامه مطلب