اروپا - آرشیو

جنگ کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح نیست
فوریت یک جهش دیپلماتیک برای فرانسه

جنگ کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح نیست جدید

دومینیک دو ویلپن در یادداشتی می نویسد: جنگ سراسری، توانائی نابود کردن بالقوه نامحدودی را داراست. خطر درگیری هسته ای که هرگز صفر نیست، اختلال در مسیرهای تجاری که موجب کمبود و تورم می شود، تهدید گسترش جنگ به فضا، همه اینها را باید به کسانی یادآوری کرد که با سبک سری فکر می کنند جنگ کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح است. این جنگ تنها به صلح در گورستان ها منجر می شود.

ادامه مطلب
پوتین جنگ اوکراین را با شرق آسیا گره می زند
با عقد پیمان با کره شمالی

پوتین جنگ اوکراین را با شرق آسیا گره می زند جدید

شهره پولاب در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: سفر پوتین به کره شمالی، نشان‌ از تلاش او برای گردآوری متحدان قدیمی اتحاد جماهیر شوروی داشته و یک سیگنال قوی در رویارویی با ایالات متحده و متحدانش بوده با این محتوا که رهبر روسیه قادر است تا منافع ایالات متحده و غرب را به چالش بکشد.

ادامه مطلب
باب المندب و گسترش ناتو در سایه سیاست های شمالی روسیه
قطب شمال چه نقشی در سیاست های مسکو دارد؟

باب المندب و گسترش ناتو در سایه سیاست های شمالی روسیه جدید

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رفتار روسیه نسبت به آنچه در باب المندب اتفاق می افتد مثالی بارز از این حفظ منافع از طرف مسکو است. به غیر از محکومیت ماه ژانویه و برخی بیانیه ها در محکومیت حملات انگلیسی-آمریکایی به یمن، روسیه رفتاری تقریبا خاموش و بدون مداخله در این زمینه داشته است. آیا روسیه بی تفاوت است؟ به هیچ عنوان!

ادامه مطلب
منابع حقوق بین الملل در ممنوعیت شکنجه
گفتار دوم: گفتار هایی در باب ممنوعیت پدیده شوم

منابع حقوق بین الملل در ممنوعیت شکنجه

امیر بی‌پروا در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در حقوق بین‌الملل شکنجه به صورت مطلق ممنوع است و ممنوعیت شکنجه یک قاعده آمره است و در اسناد لازم‌الاجراء متعدد چون میثاق حقوق مدنی و سیاسی وکنوانسیون منع شکنجه ممنوع است.

ادامه مطلب