اروپا - آرشیو

وزير امور خارجه جديد بريتانيا هم به ايران پريد

در حالى که هنوز تمامى پست‌هاى کابينه به درستى تقسيم نشده‌اند و دولت براى حجمه‌اى از بحران‌هاى داخلى هم راهى ندارد، وزير امور خارجه تازه‌نفس دولت محافظه‌کار جديد، ايران را مورد نکوهش و انتقاد قرار مى‌دهد.

ادامه مطلب
محافظه‌کاران پس از ۱۳ سال به خانه شماره ۱۰ بازگشتند

محافظه‌کاران پس از ۱۳ سال به خانه شماره ۱۰ بازگشتند

با استعفای گوردون براون از مقام نخست‌وزیری، دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار، مامور تشکیل دولت جدید در بریتانیا شد. توافق میان احزاب محافظه‌کار و لیبرال دمکرات راه را برای تشکیل یک دولت ائتلافی در بریتانیا فراهم ساخت.

ادامه مطلب

پارلمان معلق و فضاى سنگين سياسى در بريتانيا

بازی قدرت در بریتانیا لحظات حساسی را پشت سر می‌گذارد. گرچه حزب محافظه‌کار با به دست آوردن اکثریت آرا توانست از حزب ‌کارگر پیشی بگیرد اما همچنان هیچ حزبی اکثریت مطلق برای تشکیل دولت را به ‌دست نیاورده است. بنابر این هیچ کدام از احزاب به تنهایی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد.

ادامه مطلب

کابوس انتخابات براى براون

کمپين انتخاباتى متزلزل گوردون براون، نخست وزير انگليس پس از آنکه ميزان حمايت‌ها از حزب کارگر وى در يک نظرسنجى تازه مجددا با کاهش روبه‌رو شد و روزنامه‌هاى معتبر انگليسى از رقباى انتخاباتى وى حمايت کردند، با يک ضربه جديد روبه‌رو شده است.

ادامه مطلب

/گزارش تصویری/ بزن بزن در صحن علنی مجلس

در پی موافقت پارلمان اوکراین برای ادامه حضور ناوگان روسیه در شبه جزیره کریمه، روز سه شنبه، هزاران نفر در اعتراض به این مسئله در خیابانهای پایتخت ، کیف، دست به تظاهرات زدند و درگیری‌هایی نیز در پارلمان این کشور روی داد.

ادامه مطلب