اروپا - آرشیو

دیدگاه نامزدهای انتخابات فرانسه نسبت به ایران

سگولن رويال يک‌بار اعلا‌م کرد که ايران به دليل آنچه وی عدم پيروى از تعهدات بين‌المللى خواند، بايد از برنامه هسته‌اى غيرنظامى هم محروم شود. اما نیکولا سارکوزى که از حمايت آمريکا و بریتانیا برخوردار است به همکارى هسته‌اى صلح‌آميز با ايران معتقد است.

ادامه مطلب
میانه روی؛ ویژگی ایرانی ها در داووس 2007

میانه روی؛ ویژگی ایرانی ها در داووس 2007

رییس جمهور پیشین ایران و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر یافتن راه‌های دیپلماتیک برای حل اختلاف بین ایران و امریکا و بن بست عراق تاکید کردند. خاتمی همچنین با ایفای نقشی میانجی‌گرایانه از سیاستمداران خواست تا با حفظ خونسردی از تنش‌هایی که اخیرا بین ایران و ایالات متحده به وجود آمده بکاهند.

ادامه مطلب

رياست دوره‌اى آلمان و جشن های پنجاهمین سال تاسیس اتحاديه اروپا

آلمان قصد دارد طى دوره رياستش بر اتحاديه اروپا بار ديگر باب بحث درباره قانون اساسى اين اتحاديه را باز کند و قصد دارد براى اين منظور از جشن‌هاى پنجاه‌سالگى تولد اتحاديه اروپا (امضاى پيمان رم) که روزهاى 24 و 25 مارس در برلين برگزار مى‌شود، کمال استفاده را ببرد.

ادامه مطلب

رودررويى بریتانیا و روسیه

دادگاه روسيه قصد دارد برژفسکى را که در سال هاى دهه 1990 به "راسپوتين کرملين" ملقب بود به پاى ميز محاکمه بکشد. او از سال 2003 به عنوان يک پناهنده سياسى در انگلستان به سر مى برد و قرار نيست تسليم دولت روسيه شود.

ادامه مطلب