اروپا - آرشیو

مروری  بر تاریخچه پیشنهاد های رسمی در مذاکرات هسته ای
غرب تا کنون چه درخواست هایی از ایران داشته است

مروری بر تاریخچه پیشنهاد های رسمی در مذاکرات هسته ای

با گذشت یک دهه از ابتکار مذاکره ای بر سر مساله هسته ای ایران، تا کنون پیشنهاد های متعددی در این زمینه ارائه شده است. هرچند که تا کنون هیچ یک از این پیشنهاد ها مورد قبول واقع نشده اند، اما در تازه ترین نمونه گروه 1+5 ، در آلماتی، پایتخت قزاقستان بسته پیشنهادی دیگری به تهران ارائه داد.

ادامه مطلب
تکرار الگوی سه بزرگ اروپایی در مورد ایران
ری تکیه توصیه کرد

تکرار الگوی سه بزرگ اروپایی در مورد ایران

در یک دهه ای که برنامه های هسته ای ایران به موضوعی برای جامعه بین المللی تبدیل شده ، موفق ترین مذاکرات زمانی بود که رهبری مذاکرات در دست سه بزرگ اروپایی – انگلیس، فرانسه، آلمان – قرار داشت.

ادامه مطلب
سوریه پروژه مشترک آمریکا- انگلیس
مذاکرات جان کری در لندن به کجا رسید؟

سوریه پروژه مشترک آمریکا- انگلیس

دکتر سید جلال ساداتیان، تحلیلگر مسائل بین المللی و دیپلمات پیشین ایران در بریتانیا در گفتگو با دیپلماسی ایرانی به تحلیل اهداف جان کری در سفر به لندن می پردازد و معتقد است فشار و مذاکره برای کناره گیری بشار اسد بازی مشترک آمریکا و انگلیس است که تاکنون موفقیت آمیز بوده است و آمریکا تلاش می کند که بشار اسد را قانع کند که با کناره گیری از قدرت در بریتانیا زندگی کند.

ادامه مطلب
این مرد طلسم انتخابات را می شکند؟
برلوسکونی در نفش ناجی یا عامل سرافکندگی ایتالیا

این مرد طلسم انتخابات را می شکند؟

24 و 25 فوریه روزهای سرنوشت ساز برای سیلویو برلوسکنی هستند. پیروزی در انتخابات سراسری در ایتالیا او را به سیاستمداری جاویدان تبدیل خواهد کرد و این در حالی است که شکست می تواند ناقوس پایان عمر سیاسی جنجالی ترین نخست وزیر اروپایی باشد

ادامه مطلب
اختلال شخصیتی آقای رئیس جمهور
ولادیمیر پوتین زندگی در سایه را دوست دارد

اختلال شخصیتی آقای رئیس جمهور

پایگاه اصلی وی در میان اکثریت خاموش یعمی کارکنان صنایع، کارمندان بخش های دولتی، مستمری بگیران و روستائیان روسیه است که همه آنها کاملا به یارانه ها دولت وابسته اند. بنابراین پوتین در میان مردمی که برای احیای قدرت روسیه به آنها نیاز دارد کماکان مورد بی اعتمادی است.

ادامه مطلب