اروپا - آرشیو

مجله هفته/ عجايب و وقايع جهان

اين صفحه تازه که از اين پس جمعه‌ها از نظر خوانندگان مى‌گذرد، نگاهى دارد به برخى رويدادهاى جهان که مهم و غيرمهمش را ما تشخيص داده‌ايم و بر پياز داغش افزوده ايم و خواسته‌ايم به يک شکلى ارائه‌اش بدهيم که حتما بخوانيد و با ما بر سر اهميتش هم راى شويد.

ادامه مطلب

مجله هفته/ يک خبرساز/ سايمون در سرزمين ما

از بخش‌هايى که در روزهاى جمعه خواهيد خواند، صفحه‌اى است با عنوان يک خبرساز. ما نه از اين چهره طرفدارى مى‌کنيم و نه قصد تخريبش را داريم. تنها از باب ميل خودمان به يکى از خبرسازهاى هفته که فکر مى‌کنيم – مطمئن هم نيستيم – براى شما هم جذاب باشد مى‌پردازيم و اميدواريم مقبول بيفتد.

ادامه مطلب

سايه سنگين حقوق بشر بر روابط سرد تهران ـ لندن

با توجه به تنش هاى موجود ميان ايران و انگلستان از سال گذشته و زمزمه هاى کاهش سطح روابط با اين کشور، به نظر مى رسد انگليس على رغم موضع رسمى مبنى بر تمايل براى ادامه روابط با ايران، چندان به ملزومات اين رابطه توجه نکرده و به موضوعاتى وارد مى شود که تنها باعث تشديد تنش در روابط دو جانبه مى شود.

ادامه مطلب
بازی ائتلاف‌ها روسیه را وارد بحران کره می‌کند

بازی ائتلاف‌ها روسیه را وارد بحران کره می‌کند

در مرحله ابتدایی شکل گیری بحران در شبه جزیره کره، حمایت امریکا از کره جنوبی و حمایت چین از کره شمالی، این بحران را به نمادی از تعارض منافع امریکا و چین تبدیل کرد. رزمایش های مشترک امریکا با کره جنوبی در سواحل دریای زرد، اعتراض شدید مقامات کره شمالی را به دنبال داشت و سفرهای مقامات چینی و کره شمالی به کشورهای یکدیگر باعث نگرانی کره جنوبی شد.

ادامه مطلب

مجله هفته/ عجايب و وقايع جهان

اين صفحه تازه که از اين پس جمعه‌ها از نظر خوانندگان مى‌گذرد، نگاهى دارد به برخى رويدادهاى جهان که مهم و غيرمهمش را ما تشخيص داده‌ايم و بر پياز داغش افزوده‌ايم و خواسته‌ايم به يک شکلى ارائه‌اش بدهيم که حتما بخوانيد و با ما بر سر اهميتش هم راى شويد.

ادامه مطلب

خرس روسی چنگ و دندان نشان داد

از آن هنگام که رهبران ناتو، راضی از جلب اعتماد روسیه و همکاری‌های آتی این کشور با ناتو، از لیسبون به خانه‌هایشان برگشتند تا شاهد به ثمر رسیدن میوه همکاری ناتو و روسیه باشند، غافل از این که خرس روسی که مدت‌ها در غار انزوای خود فرو رفته بود، هنوز چنگ و دندانش را از دست نداده است.

ادامه مطلب