اروپا - آرشیو

واکنش غربى‌ها به دعوت ايران براى بازديد از تاسيسات هسته‌اى‌اش

دعوت ايران از نمايندگان کشورهاى عضو آژانس براى بازديد از تاسيسات هسته‌اى‌اش که در ميان دعوت شدگان نامى از امريکا، بريتانيا، فرانسه و آلمان نيست، بازتاب‌هاى مختلفى در محافل بين‌المللى داشته است.

ادامه مطلب

مجله هفته/ يک خبرساز

وقتى جوليان آسانژ موسس ويکى ليکس در اتهامى اخلاقى بازداشت شد، يکى از شخصيت هاى مهم سياسى که به بازداشت او اعتراض کرد ولاديمير پوتين بود. او اين دستگيرى را مغاير با اصول ديپلماسى خواند. حالا که پوتين به عنوان سياستمدار سال روسيه معرفى شده، گفته مى شود که محکوميت طولانى مدت خودورکوفکسى با مخالفت هاى او با سياست هاى پوتين ارتباط دارد.

ادامه مطلب

مجله هفته/ عجايب و وقايع جهان

در صفحه \\"عجايب و وقايع جهان\\" اين جمعه مى خوانيد: در خانواده قذافی خبرى از جنگ نيست، مدودف با اوباما راحت است، پدر عراقى دخترش را به خاطر ارتباط با القاعده کشت، روسیه هم خواستار تشکیل حکومت مستقل فلسطین شد و...

ادامه مطلب

از ريسِت تا استارت

اهميت پيمان استارت براى ايالات متحده آن قدر بود که از آن به عنوان مهم ترين دستاورد دولت باراک اوباما ياد مى کنند. شايد کسى تصور نمى کرد که دوگانگى هاى متعدد ميان دو دولت در فاصله اى چنين کوتاه به يگانگى بدل شود. تبريک ديميترى مدودف به اوباما خود به تنهايى گوياى اين مساله، پيش از هر تحليلى درباره اين پيمان است. اما موفقيت اين پيمان تسليحاتى ميان دو قدرت بزرگ جهانى به کدام جنبه آن برمى گردد؟

ادامه مطلب
مجله هفته/ عجايب و وقايع جهان

مجله هفته/ عجايب و وقايع جهان

در صفحه \\"عجايب و وقايع جهان\\" اين جمعه مى خوانيد: امريکا به افغانستان رفته يا نرفته؟، کتاب کفش پران معروف منتشر شد، اختیارات جديد از آن تو، همکارى صهيونيست‌ها با هيتلر، تام کروز بر فراز برج خلیفه دوبى و...

ادامه مطلب

تکرار تاريخ در روابط تهران ـ لندن

تصويب طرح قطع کامل روابط ايران با انگلستان توسط کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى، نماينده رسمى‌ وزارت خارجه انگلستان را به واکنش واداشت. او در مصاحبه با خبرگزارى ترند نيوز گفته است که تنها از راه گفت‌وگوى باز و صادقانه مى‌توان مسائلى را که با آن مواجه مى‌شويم حل کرد.

ادامه مطلب