اروپا - آرشیو

دست شما درد نکند اروپایی‌های عزیز

ایالات متحده از موضع‌گیری اتحادیه اروپا در خصوص تشدید تحریم‌های ایران استقبال کرد. اتحادیه اروپا از چهل و هشت ساعت پس از تشدید تحریم‌ها توسط شورای امنیت، بازی را به دست گرفته و تاکید کرد که باید بر حجم فشارها بر ایران افزوده شود.

ادامه مطلب

اروپا به سمت تشکيل حکومت اقتصادى حرکت مى‌کند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهند به طور مشترک برای به‌وجود آوردن حکومت اقتصادی قوی اروپایی تلاش کنند. در ملاقات سران دو کشور در برلین از دلخوری‌های گذشته اثری دیده نمی‌شد.

ادامه مطلب

اروپایی‌ها کاسه داغ‌تر از آش شدند؟

شورای امنیت چهارشنبه گذشته با موفقیت چهارمین دور از تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب رساند. تصویب این دور از قطعنامه در حقیقت آغاز مجدد بازی بود. اکنون ایرانی‌ها از کاهش همکاری با آژانس سخن می‌گویند و همزمان در قاره سبز نیز متحدان امریکا تبدیل به کاسه‌های داغ‌تر از آش شدند.

ادامه مطلب
سفیر اسرائیل در ایالات متحده:

ترکیه رهبران حماس و ایران را در آغوش دارد

«ترکیه رهبران حماس و ایران را در آغوش کشیده است.» این جمله‌ای است که سفیر اسرائیل درایالات متحده به زبان می‌آورد. این جمله در حالی از زبان مایکل اورن شنیده می‌شود که درست چند ساعت پیش از این اظهار نظر، رجب طیب اردوغان نخست وزیری ترکیه، تروریست بودن حماس را زیر سوال برده بود.

ادامه مطلب
انتقاد نخست وزيرى ترکيه از واشنگتن

ايالات متحده بى‌انصافى مى‌کند

رجب طيب اردوغان نخست وزيرى ترکيه قريب به سه هفته است که بازى ديپلماتيک جديدى را در منطقه به راه انداخته است. مردى که پولاد بر تن کرده است تا مانع از تشديد تحريم‌ها عليه ايران و تحت فشار قرار گرفتن معادلات تجارى اين کشور با خود شود.

ادامه مطلب

وزير دفاع بريتانيا: نمى خواهيم پليس جهانى باشيم

سه وزیر بریتانیایی از دولت افغانستان می‌خواهند که امنیت کشور را به عهده بگیرد تا وظایف نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این عرصه سبک شود. وزارت دفاع بریتانیا قصد خود را مبنی بر عقب‌نشینی هرچه سریع‌تر از افغانستان اعلام کرد.

ادامه مطلب

بازداشت چند آلمانى متهم به همکارى با ايران

منابع دیپلماتیک سازمان ملل اعلام کردند، چند بازرگان آلمانی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران دستگیر شده‌اند. این افراد متهم هستند برای ایران تجهیزاتی معامله کرده‌اند که می‌تواند به برنامه هسته‌ای این کشور کمک کند.

ادامه مطلب