باید ورق را برگردانیم

بمب اتم ابزار ایجاد موازنه وحشت در برابر اسرائیل

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۷۴۷۷ خاورمیانه انتخاب سردبیر
نویسنده خبر: عبدالرحمن فتح الهی
احمد بخشایشی اردستانی می گوید: من بارها به شخص شما این را گفته‌ام که وقتی ما شاهد این حجم بی‌سابقه از تحریم‌ها و فشارهای معیشتی علیه مردم و ملت ایران هستیم، چرا نباید حداقل دستاورد همه این فشارها، رسیدن ما به بمب هسته‌ای باشد؟! چون به‌واقع منطقی نیست که ما‌ هم فشار و تحریم را تحمل کنیم و هم از آن طرف توان اتمی‌مان حتی قادر به تولید برق نباشد. ما الان‌ هم کتک را می‌خوریم، هم پیاز را؛ تازه باید پول هم بدهیم. این، نه عقلانی‌ است و نه شدنی. شما در تابستان همین امسال و در همین مرداد‌ماه که در آن به سر می‌بریم، می‌بینید که توان هسته‌ای کشور حتی نتوانسته کمبود تولید را جبران کند. اینجاست که سؤال بحقی در ذهن مردم ایران شکل می‌گیرد؛ اگر ما سال‌هاست به واسطه فعالیت‌های هسته‌ای متحمل تحریم و فشار اقتصادی هستیم، پس این توان کی باید به داد ما برسد؟ اگر توان هسته‌ای نتواند کمبود برق ما را جبران کند، پس به چه دردی می‌خورد؟
بمب اتم ابزار ایجاد موازنه وحشت در برابر اسرائیل

دیپلماسی ایرانی: در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران و هم‌زمان با مراسم تحلیف پزشکیان، اکنون بسیاری تأکید دارند که موازنه قوا بین ایران و اسرائیل که در جریان حمله ۲۵ فروردین تهران شکل گرفته بود، دوباره به هم خورده است. حال که طبق گفته نیویورک‌تایمز، ایران خود را برای دومین حمله مستقیم به اسرائیل آماده می‌کند، باید دید که شرایط در منطقه به چه سمت‌و‌سویی پیش خواهد رفت و آیا در ادامه شاهد تقابل گسترده در خاورمیانه خواهیم بود یا خیر؟ در همین راستا و برای تحلیل تبعات واکنش تهران، به گفت‌وگویی با احمد بخشایش‌اردستانی نشسته‌ایم تا دیدگاه این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم را جویا شویم. آنچه در ادامه می‌خوانیم، مشروح این گپ‌و‌گفت است.

‌جناب اردستانی مصاحبه را از جلسه فوق‌العاده روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم درباره ترور اسماعیل هنیه شروع کنیم. در جلسه حضور داشتید؟ آیا می‌توانید اطلاعاتی از خروجی جلسه به ما بدهید؟ چه مباحثی مطرح شد؟

متأسفانه من به دلیل کاری که داشتم در جلسه حضور پیدا نکردم. بله، در جلسه کمیسیون دوستان و نمایندگان محترم به بررسی ابعاد موضوع ترور شهید هنیه پرداختند و مباحثی مطرح شد.

‌چه مباحثی؟ جزئیات را دارید؟

بله، اما در کل نمی‌توانم اطلاعات این جلسه را به شما بگویم. به هر حال اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین مباحث مطرح‌شده در این جلسه اقتضا می‌کند که نباید موضوع عمومی شود. جزئیات این ترور ناجوانمردانه صهیونیست‌ها در تهران چیزی نیست که بتوان در یک مصاحبه آن را منتشر کرد.

‌اگر مایل به ارائه جزئیات نیستید... .

موضوع تمایل من نیست. موضوع اهمیت و محرمانه‌بودن مسئله است.

‌در کل اگر جزئیات را مطرح نمی‌کنید، آیا آسیب‌شناسی درباره دستگاه‌های اطلاعاتی و نهادهای امنیتی در این جلسه مطرح شد؟

باز هم نمی‌توانم به شما پاسخ بدهم. اما فارغ از این سؤال من معتقدم مسئله انتقاد به دستگاه‌های اطلاعاتی و نهادهای امنیتی صرفا محدود به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نیست و ما در موارد متعدد دیگری شاهد این باگ امنیتی بوده‌ایم. از ترور شهید فخری‌زاده تا ترور شهید صیاد خدایی، خراب‌کاری نطنز، تورقوزآباد و دیگر پرونده‌های مشابه.

‌گفت‌وگوهای متعددی با شما داشته‌ام و پیش از حضور در مجلس دوازدهم نیز انتقادات جدی درباره نفوذ داشتید. اکنون مقوله نفوذ در ترور هنیه را چگونه تحلیل می‌کنید؟

موضوع اینجا به بازنگری و بازبینی در وضعیت ساختار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور بازمی‌گردد. من بارها در گفت‌وگو با شما این را مطرح کرده‌ام که در یک نگاه آسیب‌شناسانه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما موازی‌کاری این دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است. متأسفانه این موازی‌کاری‌ها باعث ایجاد یک شکاف، باگ و نقصان شده است. به هر حال واقعا نمی‌توان منکر نفوذ شد و در کمال تأسف سلسله ترورها و همچنین خراب‌کاری‌های هسته‌ای مؤید و مبیّن یک نفوذ گسترده است که باید هرچه سریع‌تر به آن پایان داد. ما یکی از مواردی که باید از قبل از انقلاب درس می‌گرفتیم، ایجاد آن دستگاه قوی اطلاعاتی و امنیتی بود که باعث ایجاد رعب و وحشت در کشورها و رقبای ایران می‌شد و زیر نظر فرد اول کشور بود. قطعا ما باید چنین فضایی را برای دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خود ایجاد کنیم تا بر خط نفوذ پایان دهیم.

‌به چه نحوی؟

من معتقدم باید وزارت اطلاعات را محور و همه‌کاره مباحث اطلاعاتی و امنیتی کشور قرار دهیم و بعد هرکدام از نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی از اطلاعات سپاه تا اطلاعات ارتش، فراجا، وزارت کشور و دیگر نهادها به حوزه‌های تخصصی خود ورود کنند و با وزارت اطلاعات نیز هماهنگ باشند که از این موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود. وگرنه در صورت تداوم رقابت اطلاعاتی بین نهادهای امنیتی و موازی‌کاری‌های این نهادها کماکان شاهد باگ، شکاف و نفوذ خواهیم بود. درست است که عموما رقابت‌ها در برخی مباحث موجب پویایی و دینامیک‌بودن می‌شود، اما مشخصا درباره مباحث امنیتی و اطلاعاتی قطعا موازی‌کاری و رقابت در عمل نشان داده است که به جای پویایی، فضای لازم برای ایجاد باگ و شکاف را فراهم کرده است.

‌واکنش احتمالی تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا خودتان تصوری از این واکنش و حدود و ثغور و جزئیات آن دارید؟

من تصور می‌کنم که این واکنش در قالب شلیک به سرزمین‌های اشغالی و ایجاد یک جنگ ترکیبی به وسیله گروه‌های محور مقاومت در منطقه علیه اسرائیل باشد.

در ضمن ما برای حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران سپاه، آن واکنش را انجام دادیم. اما این بار صهیونیست‌ها در خاک ایران، رئیس دفتر سیاسی حماس را هم‌زمان با مراسم تحلیف رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ترور کرده‌اند. پس قاعدتا باید برای پاسخ هم‌وزن و همچنین برای موازنه قوا، موازنه وحشت و موازنه تهدید اقدام جدی‌تری انجام شود. امنیت ایران، تمامیت کشور و منافع ما چیزی نیست که بخواهیم سر آن با هیچ‌کس به‌ویژه دشمن خود یعنی رژیم صهیونیستی تعارف کنیم. کوتاه بیاییم، البته اگر دوباره بحث و جدل با شما شروع نمی‌شود، من معتقدم برای بازدارندگی راهبردی و نهایی جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان‌مان فقط یک راه داریم و آن هم... .

‌تست گرم، نه!

دقیقا باید بمب اتمی را تولید کنیم.

‌اما در شرایط کنونی این دست موضع‌گیری‌های شما که از سوی برخی مقامات مانند سیدکمال خرازی البته با ادبیات ملایم‌تری هم بارها تکرار شده، بسیار هزینه‌زا بوده است. اتفاقا بسیاری معتقدند یکی از دلایل صدور قطع‌نامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران به دلیل طرح این مباحث ذیل گریز هسته‌ای ایران بوده است. آیا تکرار این دست مباحث در شرایطی که دولت پزشکیان خود را برای تنش‌زدایی و تعامل با غرب آماده می‌کند، هزینه‌زا نیست؟

به‌هیچ‌عنوان. اگر دولت پزشکیان می‌خواهد یک مذاکره پایاپای و مساوی و برابر داشته باشد، باید به یک تکیه‌گاه قوی دست پیدا کند که آن هم گریز هسته‌ای است. من کاری به گفته‌های آقای خرازی و دیگران ندارم. اما معتقدم در شرایط کنونی اگر می‌خواهیم سلسله ترورها و جنایات رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پایان پیدا کند، فقط و فقط باید به گریز هسته‌ای رسید.

‌خود غربی‌ها می‌گویند که حق با قدرت است و قانون هم قانون جنگل است. شما می‌بینید که به‌رغم ۱۰ ماه جنایت و کشتار صهیونیست‌ها در غزه و شهادت ۴۰ هزار فلسطینی، هیچ‌گاه منطق حق و اخلاق نتوانسته ‌کاری از پیش ببرد. چرا؟! چون قدرت و قانون جنگل پشت صهیونیست‌هاست. ما هم باید قدرت خود را بیشتر کنیم. ببینید اسرائیل از تمام خط قرمزها عبور کرده است؛ میهمان عزیر و ویژه ما در مراسم تحلیف آقای دکتر پزشکیان را در خاک تهران ترور کردند؛ دیگر چیزی برای تعارف وجود ندارد.

مگر در جریان عملیات وعده صادق بسیاری هشدار نمی‌دادند که اگر حمله مستقیم موشکی و پهپادی از سوی ایران به خاک فلسطین اشغالی صورت بگیرد، آتش یک جنگ گسترده در کل خاورمیانه روشن می‌شود و حتی شاهد درگیری آمریکا با ایران خواهیم بود. چه شد؟! ایران ۳۰۰ موشک و پهپاد شلیک کرد و آمریکا هم وارد جنگ با ایران نشد. پس نباید رسیدن به ساخت سلاح هسته‌ای را یک هیولا تصور کنید؛ این هم یک نقطه و برهه تاریخی است که می‌توان از آن گذر کرد. اولویت اول باید امنیت باشد؛ امنیت ما در داخل و خارج باید به صورت کامل تأمین شود. در حوزه خارجی امنیت ما با تقابل در برابر اسرائیل و آمریکا تأمین می‌شود و در این راستا، ایران به بمب اتم نیاز دارد.

من بارها به شخص شما این را گفته‌ام که وقتی ما شاهد این حجم بی‌سابقه از تحریم‌ها و فشارهای معیشتی علیه مردم و ملت ایران هستیم، چرا نباید حداقل دستاورد همه این فشارها، رسیدن ما به بمب هسته‌ای باشد؟! چون به‌واقع منطقی نیست که ما‌ هم فشار و تحریم را تحمل کنیم و هم از آن طرف توان اتمی‌مان حتی قادر به تولید برق نباشد. ما الان‌ هم کتک را می‌خوریم، هم پیاز را؛ تازه باید پول هم بدهیم. این، نه عقلانی‌ است و نه شدنی. شما در تابستان همین امسال و در همین مرداد‌ماه که در آن به سر می‌بریم، می‌بینید که توان هسته‌ای کشور حتی نتوانسته کمبود تولید را جبران کند. اینجاست که سؤال بحقی در ذهن مردم ایران شکل می‌گیرد؛ اگر ما سال‌هاست به واسطه فعالیت‌های هسته‌ای متحمل تحریم و فشار اقتصادی هستیم، پس این توان کی باید به داد ما برسد؟ اگر توان هسته‌ای نتواند کمبود برق ما را جبران کند، پس به چه دردی می‌خورد؟ نباید فراموش کنیم که در سایه این تحریم‌ها چند میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه وارد شد، معیشت مردم تحت تأثیر قرار گرفت، سفره ایرانی‌ها کوچک و کوچک‌تر شد، بیماران سرطانی، پروانه‌ای و بیماران خاص دیگر به کام مرگ رفتند و...‌ پس جا دارد برای پاسخ‌دادن به این همه فشار، صرفا برای اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانش و توان صلح‌آمیز هسته‌ای است، به بمب اتم دست پیدا کنیم تا حداقل یک توازن‌بخشی یا همان موازنه وحشت در برابر اسرائیل را به واسطه این همه هزینه و فشار در همه این سال‌ها ایجاد کنیم.

این را به شما قول می‌دهم تا زمانی که این بمب اتم را نداشته باشیم، سیاست صهیونیست‌ها کماکان ترور و خرابکاری است و قطعا به شهادت اسماعیل هنیه هم ختم نمی‌شود. ضمن آنکه من به شما تضمین می‌دهم بازدارندگی هسته‌ای موتور بسیار قوی در عرصه سیاست خارجی دولت آقای پزشکیان خواهد بود. واقعا اگر هم به دنبال رسیدن به نقطه گریز هسته‌ای هستیم، بدون تعارف آن را در دستور کار قرار دهیم؛ این وضعیت پادرهوا برای همه کلافه‌کننده است. نه برجام احیا می‌شود و نه بمب اتم داریم، اما به اندازه یک کشور دارای بمب اتم مانند کره شمالی و حتی چندین برابر کره شمالی متحمل تحریم هستیم. من از شما می‌پرسم آیا این وضعیت عقلانی است؟!

‌برخلاف شما، نگاهتان در تضاد کمال با قرائت تعامل‌گرا و تنش‌زدایانه پزشکیان است که می‌تواند آتش جنگ را برافروزاند. غیر از این است؟

اتفاقا دست پزشکیان پرتر می‌شود. ساخت سلاح هسته‌ای تنها راه‌حل جمهوری اسلامی ایران برای خروج از چالش‌ها و بن‌بست‌های سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی مربوط به برجام و پرونده فعالیت‌های هسته‌ای در مذاکرات احتمالی پیش‌روی دولت چهاردهم است. تا زمانی که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا نکند، این چالش‌ها و مشکلات کم‌وبیش و با شدت و ضعف در دوره‌ها و ادوار مختلف ادامه پیدا خواهد کرد؛ در دولت روحانی به یک شکل، در دولت رئیسی به شکل دیگر و یقینا در دولت پزشکیان به طریقی متفاوت. البته در یک سطح دیگر از تحلیل، این دست مواضع هم می‌تواند یک اقدام برای ایجاد برگ برنده و تقویت اهرم فشار به طرف مقابل باشد؛ چراکه یکی از نگرانی‌های جدید اروپایی‌ها و آمریکا، رسیدن ایران به نقطه گریز هسته‌ای است.

از مبحث ترور هنیه دور شدیم، اما در مقابل تحلیل‌ شما مجبورم که پاسخ بدهم. ما تا اکتبر سال آتی میلادی فرصت تعامل با اروپا برای احیای برجام را داریم. بنابراین زمان دولت آقای پزشکیان بسیار محدود است و تا مهرماه ۱۴۰۴ فرصت دارد؛ چون اروپایی‌ها هشدار داده‌اند تا قبل از انقضای قطع‌نامه ۲۲۳۱ به‌عنوان ضامن اجرائی برجام پیش از اکتبر ۲۰۲۵، باید یا مذاکرات جدید برای توافق جدید صورت گیرد یا بازگشت قطع‌نامه‌های شورای امنیت در قالب فعال‌شدن مکانیسم ماشه را شاهد خواهیم بود. اینجاست که گفته شما زیر سؤال می‌رود. غیر از این است؟

فعال‌شدن مکانیسم ماشه یک پروسه حقوقی است که باید در کمیسیون مشترک برجام بررسی شود و در نهایت‌ حکمیت به شورای امنیت کشیده شود. این یک بحث حقوقی و کاملا جداگانه است. دیگر اینکه به دلیل وقوع جنگ اوکراین، شرایطی که الان در جهان شکل گرفته است، حکایت از آن دارد که شورای امنیت به دنبال فعال‌کردن مکانیسم ماشه، بازگشت قطع‌نامه‌ها و تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و بازکردن یک بحران دیگر، آن‌هم بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی نیست؛ چون جامعه جهانی‌ پذیرای بحرانی دیگر در کنار جنگ اوکراین نیست. مضافا من بارها این جدل را با شما داشتم و نه شما، من را قانع کرده‌اید و نه من، شما را. اما باز هم باید تکرار کنم که واقعیت‌ها آن چیزی نیستند که روی کاغذ وجود دارد. شاید ارزیابی اولیه ناظران و کارشناسان حکایت از آن داشته باشد که رسیدن ایران به گریز هسته‌ای به اجماع بین‌المللی و حتی جنگ ختم می‌شود، اما چنین نیست؛ نه ایالات متحده آمریکا و نه حتی خود اسرائیل توان و تمایلی برای جنگ با ایران ندارند. پس هیچ‌کس به دنبال جنگ نیست. بااین‌حال، شرایط کنونی هم شرایط مطلوب ما نیست که بخواهد دربردارنده بازدارندگی ایران باشد. ما تا زمانی که صحنه معادلات را تغییر ندهیم، همین شرایط ‌ادامه پیدا خواهد کرد. ما در عملیات وعده صادق، تعادل را حفظ کردیم، اما گویا نتانیاهو با ترور شهید هنیه، موازنه را طوری به هم ریخته است که ایران برای تعیین تکلیف یکباره و همیشگی باید به سمت گریز هسته‌ای برود.

‌یعنی شما منکر این هستید که بی‌بی به دنبال یک واکنش احساسی و رادیکال تهران پس از ترور هنیه است تا پای آمریکا را به درگیری مستقیم با ایران بکشاند؟

اینکه یک سناریوی بدیهی است.

‌پس چطور منکر احتمال ورود آمریکا به جنگ هستید؟

ببینید، ایران ثابت کرده است هر زمان کوتاه بیاید، صهیونیست‌ها گستاخ‌تر می‌شوند. پس باید یک درس‌ محکم، قاطع و جدی داد و از طرف دیگر به سمت گریز هسته‌ای رفت و در این میان تنها ورود آمریکا به شکل عملیاتی و میدانی، گسیل ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌هاست که تاکنون فقط یک ژست رسانه‌ای از آنها دیده شده ‌و هیچ‌گاه آمریکا از این بمب‌افکن‌ها و ناوها علیه ایران استفاده نکرده است و نخواهد کرد./شرق

عبدالرحمن فتح الهی

نویسنده خبر

روزنامه نگار و کارشناس ارشد روزنامه نگاری سیاسی و عضو تحریریه دیپلماسی ایرانی.

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: ترور اسماعیل هنیه بمب اتم بمب اتمی دستیابی ایران به بمب اتمی احمد بخشایشی اردستانی پرونده هسته ای ایران ایران و اسرائیل ایران و امریکا بازدارندگی هسته ای


( ۸۴۹ )

نظر شما :

حسن ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۹
فقط باید موشکهای هسته ای را آماده کنیم و سلاح هسته ای بزرگترین بازدارندگی و اثر را خواهد داشت و باید در تولید سلاح هسته ای از اسرائیل هم جلوتر بیفتیم و موشکها و سلاحهای هسته ای را آماده و ذخیره سازی کرده و مثل کره شمالی به تمام دنیا اعلام کنیم نه اینکه دست و پا بسته برای گفتگو با غرب التماس کنیم و تا ما را به عقب برانند و جلوی پیشروی ما را بگیرند.ما نباید دنبال مجوز گرفتن و مشروعیت گرفتن از غرب باشیم بلکه مجوز سلاحهای اتمی را باید خودمان به خودمان اعطا کنیم.گفتگو هیچ معنایی ندارد و باید از دستاوردهای هسته ای خود محافظت کرده و سطح آنرا ارتقا دهیم و گریز هسته ای بسوی سلاحهای هسته ای بهترین گزینه پیش روی ایران است.دشمن به ما هیچ مشروعیتی نخواهد داد ما باید راه تولید سلاحهای هسته ای را طی کنیم چرا که آنها هرگز ما را نخواهند پذیرفت و به ساز ما نخواهند رقصید و دشمنی و فشار را افزایش خواهند داد.
ناشناس ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۲
ما که تا به الان هم تمام سختی را در همه زمینه ها متحمل شده ایم تحریم ها ، ترورهای هسته ایی و غیره و آسیب های هسته ایی ووو... دیگر چه چیزی مانده باید بمانیم که خسارتی برایم نداشته باشد و یا آسیبی برایمان نداشته باشد ، حالا اگر سلاح هسته ایی را هم داشته باشیم چه می خواهد بشود این را می توان تجر به کرد و آثار آن روی باقی آثار گذشته .
ناشناس ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۵
سالهای سال است که خیلی از مردم عام هم می گویند که ما باید به سمت ساخت بمب اتم برویم ما که این همه هزینه و خسارت های تحریم و شهیداء ترور ووو... داده ایم دیگر چه اتفاقاتی باید بیفتد تا مسیولین و نظام را برای داشتن بمب اتم متقاعد کند تا الان که تمام بلایا را کشیدیم حالا با داشتن سلاح هسته ایی هم بگذرد ، آنوقت نتایجش که همان بازدارندگی هست را می بینیم .
الله ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۸
جمهوری اسلامی ایران با موشک های اتمی دوربرد نقطه زن رادار گریز خود چنان درسی به رژیم صهیونیستی کافر و ارتش تروریست مزدور آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه خواهد داد که دوپاه دارند دوپا غرض نمایند و فرار را بر قرار ترجیح دهند وپاه به فرار بگذارند....
الله ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۹
موشک های اتمی دوربرد جمهوری اسلامی ایران بایستی قلب واشینگتن و نیویورک وتل آویو و حیفا را مورد اصابت و هدف قرار دهد تا حساب کار دست دشمنان جمهوری اسلامی ایران بیاید.....
الله ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۰
جمهوری اسلامی ایران باید بمب اتم داشته باشد و قوی ترین بمب اتمی جهان را داشته باشد چون آمریکا و اسراییل همانند گرگ درنده و وحشی هستند چرا باید آنها بمب اتم داشته باشند و به کشور های جهان زور بگویند وظلم نمایند ولی جمهوری اسلامی ایران بمب اتمی نداشته باشد پس بنابراین داشتن بمب اتم برای جمهوری اسلامی ایران از واجبات به حق است وحق مسلم جمهوری اسلامی ایران هست .....
احمد ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۱
کاملا درست است رسیدن به بمب اتم تنهاراه ایستادن درمقابل غرب
حسین ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۵
خدا پدرتو بیامرزه ما نه بمب هسته ای داریم نه میتونیم برق تولید کنیم اگه بمب هسته ای داشتیم آمریکا و اسرائیل جرات تحدید و ترور کردن ایرانو نداشتن
علیرضا ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۶
شیر مادر حلالت خواهشن زودتر بسازید
عرش ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۷
موجودیت ایران توسط اسراعیل تهدید می‌شود. افزایش تولید سلاح هسته ای ضروریست.
پرویز ابراهیمی نژاد ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۰
دقیقا تمام این حرفها درسته برای توازن قدرت ما باید حتما بمب اتم داشته باشیم ، موافق موافقم
V.z ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۳
اگر جمهوری اسلامی اقدام به تولید تسلیحات هسته‌ای نکند.هم خودش آسیب می‌بیند هم تا ابد مورد لعن و نفرین است.اقایان گذاشتید پس از مورد هدف قرار گرفتن بمب اتمی تهران.بجای طرح نور و ...بمب اتم این خواسته اکثر ایرانی هاست. وقتی دشمنت وحشی ...شرعی و عقلی حلال
شهروند ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۸
بهترین مصاحبه ای که در این چند سال اخیر دیدم. کاش بین مسئولان تعداد قابل توجهی به این درک و فهم برسند قرار نیست با سیاست صبر و مدارا به ما کاپ اخلاق بدهند. چنین کاپی وجود ندارد. کشورهای ضعیف فقط طعمه استعمارگران غرب و شرق میشوند.
علی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۹
قبلا سیاست غرب در قبال ایران سیاست هویج وچماق بود اما امروز به برکت وجود کاسبان تحریم و ترس رجل سیاسی به سیاست چماق و چماق تبدیل شده است...که چماف اول یعنی تحریم وچماق دوم یعنی بی بهره ماندن از علوم اتمی.... اگر قرار است که بیش از ۲۰۰۰تحریم را پذیراباشیم پس چرا باید از اتم و اسایش و رفاه علوم اتمی بی بهره باشیم... چرا باید بمب اتمی نداشته باشیم که دستکم توی این فشار ها هر ننه قمری جرات کند به ابرو و حیثیت واز همه مهمتر به امنیت این مملکت واین ملت اسیب برساند... و حرف آخر اگر میخواهید نا جوانمردانه و ناگهان بمبهای اتمی امریکا و اسر اعیل تمام سرزمینمان را شخم نزند..ــ بمب اتمی بسازید... و استفاده هم بکنید... گور پدر تمامی دشمنان این مملکت اعم از رانت خوار و کاسب تحریم و امریکا و اسراعیل و سازمان ملل و.... مگر باکره شمالی چیکار توانستند بکنند که با ما که هزاران بار از هر جهت از انها بزرگتر بیشتر وبهتر و ثروتمند تر هستیم بتوانند بکنند
علی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۲
نظری در مورد قانون جنگل روسیه ندارید احتمالا
سعید ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۰
بهترین واکنش به این اتفاق ساخت بمب اتم قدرتمند به صورت نامحدود هست اسرائیل میدونه هر کاری کنه ایران بمب هسته ای نمیسازه سواستفاده میکنه حی ترور میکنه .
محمد ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۱
بهترین فرصت خروج ایران از برجام و ساخت بمب اتم همان سالی بود که ترامپ از برجام خارج شد اگر ایران اون زمان از برجام خارج میشد یه بهانه قانه کننده ای داشت الان اگر ایران از برجام خارج شود و سلاح هسته ای بسازد دیگه خیلی خیلی سخت بشه جامعه جهانی رو قانع کرد دیگه بسیار بسیار دیر شده
محمدرضا کریمانی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۰
* ما الان‌ هم کتک را می‌خوریم، هم پیاز را *
صفایی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۳
سلام نظر آقای اردستانی کاملا درست است حدودا چهل سال است به سختی زندگی میکنیم تاکی تحریم هستیم تا زیرباردشمن باشیم حداقل بمب اتم داشته باشیم مثل کره شمالی که امریکا جرعتشو نداره چیزی بگویدوالااسراییل خونخوار نابود نمیشه اگه کشورش خطر بیوفته حتما استفاده خواهد کرد مثل روسیه بارها به غرب و امریکا گفته حواسمان باشد
فریدون ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۴
بخدا بمب اتم نسازیم کلاهمون پس معرکه س خلاص،ما خو همه تحریم ها رو تحمل کردیم پس بزار بمب اتمی بسازیم.
رمضان فردسعیدی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۷
درود بر شما ما که داریم بدبختی میکشیم بخاطر تحریم اگه بمب اتم داشتیم حداقل دیگه هیج کشوری جرات نداشت اینکار بکنه
ایرانی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۷
بنام هستی بخش کاملا موافقم ایران اسلامی لازم است بسمت گریز هسته ای پیش برود تا موازنه قوا عملی شود ما که نمی شود هم تحریم هارا تحمل کنیم و هم نتوانیم سلاح هسته ای تولید کنیم پس یا ابرتروریست امریکا باید تمام تحریم هارا بردارد و این خوک وحشی هاررا قلاده کند و کشورفلسطین را برسمیت بشناسد تا منطقه به ارامش برسد البته مجازات کودک کشان نیز باید انجام شود.
اسدی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۴
به خدا باید حرفهای این کارشناس را با آب طلا نوشت این همه تحریم این همه توحش د دنیا قانون جنگل بر کشو های غربی حاکم است وقتی میبینیم درکنگره آمریکا ب ای یک جانی بالفطره ایستاده دست میزنند .پس فقط وفقط تست گرم وتست گرم جواب می‌دهد. دیگه جواب غربی‌ها متوحش فقطتسط گرم است وبس
آصف زاهدنیا ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۱
به نظر بنده ضمن تایید سخنان جناب اردستانی ما باید همانند اسرائیل سیاست ابهام هسته ای را نیز در پیش بگیریم تا حالت ضربه گیر در برابر فشار دولت‌های زورگو داشته باشیم .فراموش نکنیم حتی خود روسیه و چین نیز با داشتن سلاح هسته ای ما مخالف هستن .پس ما نیز با در پیش گرفتن سیاست ابهام هسته ای هم فشار و تحریم ها رو بی اثر میکنیم و هم به قدرت هسته ای دست یافته ایم .در پیش گرفتن یه برنامه موازی هسته ای مخفی همزمان با برنامه فعلی هسته ای کمک شایانی به ما خواهد کرد .سپاس
مجید ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۳
ایران باید بمب اتم داشته باشه تا دشمنان اطراف ایران حساب کار دستشان بیاید. بعد هم هیچی نمیشه ایندفعه همه به ایران احترام میذارن
Reza ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۹
سلام فقط باید بمب هیدروژنی اماده کنیم جهت حمله به امریکا ، چون تمام بدبختی های زیر سر این رژیم جنایتکار و سگ هارش هست . و بازدارندگی ایجاد می کند .
عبدالله ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۹
برای بازدارندگی بمب اتم بسازیم.نه برای پیش دستی در حمله
شهاب ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۸
فقط بمب اتم فقط بمب اتم
رضا ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۵
قدرت به اقتصاده نه به سلاح و موشک،اگر قدرت به بمب می‌بود کره شمالی میشد قدرت ،نه ژاپن.
محسن ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۷
حرف کاملا منطقی
اکبردانش دوست ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۵
تنها راه انتقام اول تولید وتهیه بمپ اتمی حداقل ۱۰۰ بمپ .و اعلام رسمی آن .وبعدانتقام توسط موشک وپهباد .
محمد ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۳
آقای اردستانی واقعا نمیدانی انرژی اتمی فقط بمب اتمی نیست ؟ چرا خوراک برای دستگاه تبلیغاتی دشمن درست میکنی ؟ برای اینکه دیده بشی راجع به چیزی که در حدش نیستی حرف نزن . اگر قرار بود بمب اتم امنیت میآورد الان اسرائیل دست به دامن همه کشورهای غربی و عربی نمیشد تا از انتقام در امان بماند
Hamza ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۴
به نظر بنده باید بمب اتم درست کنیم تا غرب نتواند هر غلتی خواست انجام دهد
ج ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۷
مردم که تمام مشکلات و سختی ها رو تحمل کرده و میکنند چرا نباید سلاح هسته ای داشته باشیم پس بیائید به پاس خون شهدای عزیز این مرز وبوم و حفظ کشور ایران اقدام نمائید
ایرانی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۴
کیف وپوز فناوری هسته همون داشتن بمب اتم است
بیژن لیموچی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۵
بدون شک سلاح‌های بازدارنده هسته‌ای حق مسلم کشور ماست
علی بازرگانی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۶
بنده کاملا با نظر و استدلال آقایی اردستانی موافقم ، آسیبی که از بابت تحریم ها ایران باید متحمل می شد که شده ،پس آشی نخورده و دهان سوخته چه فایده ای دارد؟ ایران باید به صلاح هسته ای دست یابد تا قدرت بازدارندگی و چانه زنیش در سطح بین‌المللی ارتقا یابد۰
سبحان سبزیان ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۶
بله دقیقا ایران باید هرچه سریع تر کلاهک هسته ای بسازه اینو الان هرکسی میدونه دیگ ک داشتن کلاهک هسته ای برای بازدارندگی لازمه ایرانه لطفا دست دست نکنید انجامش بدین و ببینید ک این یارو اسقاطیل چطور مثل بچه ادم سرجاش میشینه
رامین ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۹
والا ما که چهل سال تحریم رو کشید یم چرا نداشته باشیم لازمه ضروریست ولی مخفی باشه تا لحظه بحرانی رو کنید بخاطر بازدارندگی ما که دورمون پر دشمنه حتی تکه های جدا شده خاکمون شاخ ۸
مهدی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۱
فقط راه نجات بمب هسته ایه
سیفی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۶
نظر رهبری فرزانه میتواند بهترین و بالاترین راهبرد هسته ای برای کشور عزیزمان در برابر دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای باشد قطعا ایشان با اطلاعات موثق با نظرات کارشناسان نظامی که در کنار ایشان هستند تصمیمات درست را برای دفاع از این مرز و بوم خواهند گرفت البته نظرات دوستان و کارشناسان عزیز برای همه محترم است اما نمیشود با یک تصمیم نسنجیده و عجولانه کشور را به ورطه ی نابودی سوق داد انشا اله چنان درس عبرت آموزی به اسرائیل خبیث داده خواهد شد که راه را برای حذف این غده ی سرطانی هموارتر نماید
راشد ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۳۹
منهدم نمیشه
عباس رشیدی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۰۶
دقیقا آرزوی ما این است برای امنیت کشور در برابر این همه جانی باید ایران به سلاح هسته ای پیشرفته مجهز شود تا کمی احساس آرامش کنیم در این راه کوتاهی کردن یعنی خیانت به ملت ایران است نمونه اش شما اکراین را ببینید اگر اکراین به سلاح هسته ای مجهز بود روسیه هیچ وقت جرات نمی کرد به اکراین نزدیک شود وضعیت ایران از اکراین خیلی بدتراست
امیر ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۳۳
کاملا درست است واگرقدرت اتمی مابالابرود،مابه اهدافمان میرسیم. اگرجواب نفس،نفس است اگرجواب های،هوی است پس جواب اتم هم اتم است. یه مشت حیوان وگرگ وحشی بویی ازانسانیت ورحم،نبرده اند.پس تعلل واسه چیه؟!!!!
قلب ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۴۲
ایران باید ابتدا نفوذی ها و جاسوسان و منافقان را که در درون بدنه نهادها و سازمانها دولتی و امنیتی و نظامی و مجلس جا خوش کرده اند شناسائی و محاکمه و اخراج کند بعد وحدت ملی ایجاد نماید و به فکر اقتدار و قدرت و عزت ملی باشد داشتن بمب اتم به تنهایی بدون وحدت ملی و عدم شناسایی نفوذی ها بی فایده است .
شهرام ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۴۶
ساخت و توسعه انواع سلاح هسته‌ای (بخصوص آزمایش سلاح) ، بزرگترین پاسخ به این گستاخی ها و گردنکشی ها به دشمنان ایران و مستکبران است. مابقی بچه بازی و هدردادن بیت‌المال است.
امینی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۳
ناز نفست.قربون آدم عاقل ودانا وچیزفهم
ابراهیمی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۱:۳۶
سلاح اتمی الان توی این شرایط که درگیریها زیاد شده خیلی ضروریه
علیشاه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۱:۴۹
داشتن صلاح هسته‌ای حق مسلم ایران است
مهدی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۰۸
لطفاً از گفتگوها یک فایل تصویری و یا صوتی تهیه و در ذیل آن برای افرادی که فرصت مطالعه را ندارند قرار بدهید
محسن علی ابادی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۴۶
امیدوارم با همت جوانان توانای ایران اسلامی به زودی شاهد رونمایی از اولین سلاح اتمی باشیم.فقط با داشتن تسلیحات اتمی جلوی قلدربازی آمریکا وعوامل را گرفت. در صورت نیاز می‌توان از کشور دوست وهمسایه پاکستان هم برای ساخت جنگ افزار اتمیکمک گرفت.
عباس پرنیایی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۵:۰۷
من از جناب اردستانی عزیز کارشناس محترم بسیار متشکرم نه تنها بنده. اگر میشد از مردم نظر خواهی بکنی قطعا ۹۰ درصد مردم موافق هستن و اگر ساخت بمب هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی نیست وقت آن رسیده با توجه به حوادث جهان و اتفاقاتی که درو برما و جهان میافتد باید در مورد این مسله تا دیر نشده فکر ی اندیشید . دقیقا مثل زمانی است که در دوران دفاع مقدس موشک نداشتیم تا از خودمان دفاع کنیم و تقریبا اکثر کشورها هیچ گونه سلاحی برای دفاع از مردم به جمهوری نوپای اسلامی ما نمیدادن تا اینکه برادر شهید مان احمدی روشن عزت و شرف ما را در جنگ با توان وایمان خودش برگرداند .الان هم دقیقا همان زمان فرا رسیده و این تاوان دارد وباید تاوان آن را داد.والا ما ضربه های بیشتری از دشمن خواهیم خورد.این نظر بنده حقیر بطور خلاصه که نه کارشناسم و نه سیاستمدار .ولی دنیا باید برای این مردم و این آب وخاک احترام قائل بشه و این نیروی گریز هسته ای هرچه سریعتر اتفاق بیفته تا دنیا بداند که فرزندان این مرز وبوم به هرآنچه که بخواهند . خواهند رسید .
کبیر ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۵:۳۱
بنده سال ها قبل نظرم این بوده است که جمهوری اسلامی باید بمب اتم داشته باشد.در سال 94 هم در یک جمع فرهیخته نظرم را واضح و روشن بیان کردم ولی متاسفانه دبیر جلسه مرا تندرو خطاب کرد!!!
محمد ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۵
ما تابع امر ولی فقیهیم.
علی اصغر ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۳۰
سلام دقیقاً درست است ،ما هم اکنون آس نخورده و دهن سوخته آیم ،ببینید آنها وقتی غنی سازی را افزایش دادیم نرم تر شدند هرچند در بوق تهدیدات دمیدند و قطعا بمب اتم و موشک اتمی داشته باشیم وضعمان بد تر از این نخواهد شد و مجبورند تحملمان کنند چون حربه تهدید از آنان گرفته می شود ،چرا بمب اتم در اختیار ظالمان و زورگویان جانی چون آمریکا و صهیونیست ها باشد که به هیچ یک از اصول انسانی و حق زندگی دیگران پایبند نیستند ،خواهش می کنم زود بسازید که هر گونه تاخیر در این را کمک به جنایات آمریکا و اسرائیل است
برهان صادقی کارشناسی جبهه و جنگ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۳
ایران که طرفدار مقاومت است و با اسرائیل سر جنگ دارد کشور اسرائیل مجهز به سلاح هسته‌ای می باشد برای بازدارندگی ایران هم باید سلاح هسته‌ای داشته باشد اسرائیل که به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست در جنگ با ایران اگه شکست بخورد حتما دست به سلاح هسته‌ای می برد شک نکنید چون اینها یک ذره وجدان وانسانیت در وجودشان نیست از کشته شدن انسان ها لذت می برند بس یک کم فکر کنید به عاقبت کار با کودک کش سهیونیستی
پیمان ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۶
به خدا. ایران. باید بمب اتم. را. تولید کند. هر چی شد شد اگه خدا با ماست پیروز میشویم.
سید جمال قیاسی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۳
سلام خونمان را کردید تو شیشه اسرایل می زندو فرار می‌کنه چون صلاح بازدارندگی داره چرا ما نباید داشته باشیم صبر کنید بسازید و اعلام کنید ساختیم و دیگر نه آمریکا بلکه هیچ کشوری جرعت ندارد به ما چپ نگاه کند
هادی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۳
درودبرشمابایدبمب اتمی درست کنیم تا بتوانیم دربرابر دشمن ظالم ومتجاوزازحق ملت ایران دفاع شود.
ایرانی حافظ میهن و ملت و انسانیت ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۰
اقتدار در همه ی جوانب مختلف. معنوی. فرهنگی. اعتقادی. دانشی..نظامی. اقتصادی. سیاسی. تاریخی. با تکیه بر عدالت محوری. اقتدار در امور تبلیغاتی و ارتباطی. اقتدار در داشتن سلاح‌های هسته‌ای و مغناطیسی در هر زمان پیشرفته تر از سلاحهای دشمنان انسانیت. اقتدار در مبارزه با فساد و فاسدهای داخلی در هر لباس و منسب و اعتقاد. و اقتدار از همه ی جوانب در همه ی زمانها برای تمام مکان ها.....
امید ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۴
قبل از اینکه ثمره 50 سال انقلاب بدست اسراییل و آمریکای غیر متعهد از بین برود سلاح اتمی .هیدروژنی .نیتروژنی کارآمد نه برای حمله بلکه برای حفظ ومحافظت از ایران .مردم ایران .انقلاب ایران.. مسلح شویم و قدرتمند از خودمان دفاع کنیم فقط در سکوت کامل وسرعت زیاد با توان علمی بالا به پیش برویم..
هرمز ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۵
یکی ازاین آقای اردستانی بپرسد مگر وجود ۲۵۰ کلاهک هسته ای در اسراییل ایران را از حمله تلافی جویانه موشکی وپهبادی بازداشت که بمب یا موشک اتمی ایرانی بتواند اسرائیل را ازادامه ترور و جنایت بازدارد ؟ مردم ایران امروز آنچنانکه نتیجه جدیدترین انتخابات نشان میدهد خواهان فضای آرام سیاسی و فراهم آمدن شرایط پیشرفت وتوسعه درهمه حوزه ها میباشند و اما وظیفه دستگاه امنیتی پرکردن خلا امنیتی و شناخت نفوذی ها بمنظور پیشگیری از توطئه وترور میباشد .بدور از آقای اردستانی اما احوالات متفاوت ومتضاد درون و بیرون بسیاری ازتندروان شاید سرنخی ازنفوذی ها بدست دهد .
موسی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۶
واقعا گل گفتی چون اگه ما بمب اتم هم داشته باشیم ایران میشه گلستان چون دیگه برای همیشه حساب کار دستشون میاد و جرات نمی کنند اینقدر ضربه بزنند اون هم باید بمب اتم خوبشو داشته باشیم نوترونی و هیدروژنی اگه بمب اتم داشتیم اون ۴۰۰ صدتا موشکی که شلیک شد از ترس اینکه نکنه یه دونش بمب اتم باشه ، اسرایایها از ترس سده می کردن نه این که بیان بگن ۹۹ درصد موشکهارا ره گیری کردن و افتخار کنن
جواد ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۱
اگر موشک های اتمی داشته باشیم خودش عامل بازدارنده گی است هیچ کشوری نمی‌تواند حتی فکر حمله به ایران را هم بکند در این زمان دیگه جنگ ها تن به تن نیست که همه بریزن تو جبهه ها یه نفر کار چند گردان را انجام می‌دهد با یک موشک
بی نام ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۹
دقیقا درست هست و باید بمب اتمی داشته باشیم و ممکن است اول اش ما را بیشتر تحریم کنند ولی بلافاصله به دلیل قدرت دفاعی بالا همه چیز به حالت قبل در می آید ، و ادبیات کشورهای منطقه با ما فرق خواهد کرد .
سرباز ایران ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۲۷
دیگه وقت اونه که حتما حتما سلاح اتمی درست کنیم بهترین مصاحبه تابحال بود ما چاره ای به غیر اون نداریم و الا سطح منازعه هر روز بالاتر خواهد رفت هم هسته ای و هم بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی شدن کشور بصورت همزمان برای قویتر شدن کشور ایران لازم و ضروری هست و الان دقیقا وقتشه
رضا حضرتی ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۲
دور تا دور ایران پر از کفتار شده ،یکی ازیکی بدتر طالبان،تجزیه طلبهای کرد و ترکوبلوچ،عربهای خلیج فارس برای جزائر ایرانی وووووبزرگترین خیانت به تشیع و ایران عقب انداختن آزمایش هسته ایست زمان به نفع ما نیست اگر دست دست کنید
محمد جواد ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۲۲
قدرت ایران در جهان عالیست اگر اسرائیل واروپا و آمریکا می‌دانستند که زورشان به ایران میرسد تا الان کشور ایران از ما میگرفتن مطمئن باشید اونا رحم ندارند فقط زورشان ندارند اونا جمهوری اسلامی ایران را از اول انقلاب مخصوصا هشت سال دفاع مقدس شناختند از موقع شروع کردند به ترور عزیزان ما، ماباید از ترور اولی که در ایران اتفاق افتاد باید جلوی اسراییل و آمریکا می‌ایستادیم الان هم دیر نشده باید اسراییل شخم بزنیم برای چغندرقند خیلی عالیست
مجید ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۶
ما چند قرنه همه جوره تحقیر شدیم چون قدرت نداشتیم آقایون مجلس و دولت غیرت داشته باشید جسور باشید و بمب رو بسازید خود مخالفین حکومت جمهوری اسلامی خواستار ساخت بمب هسته ای اند
یا علی ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۵۱
بمب هسته خط قرمز دشمنان ایران است این حدود را با بمب هسته میتوان تمام حیله های دشمن را خنسا کرد
محمد ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۷
تک تک قطره های خون داخل رگ هایم فدای یک فتوای رهبر عالی ایران آیت الله سید علی خامنه ای
فرزاد ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۱
ما ایرانیها در چند قرن اخیر به دلیل عقب ماندن از دنیای صنعتی و دیر مجهزشدن به سلاحهای آتشین وبرتر ؛یک سوم از خاک تاریخی کشورپهناورمون رو از دست دادیم.امروز هم برای حفظ موجودیت کشور و اینکه نامی از ایران بمونه و نسل‌های آینده ی ما نام ایران رو تنها در کتابها جستجو نکنن؛مجبور و محکوم به مجهز شدن به سلاح برتر روز یعنی بمب اتم هستیم.
فرزاد ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۶
مسأله امروز کشور ما ونوع مواجهه ما با اسراییل کاملا مشخص و ار بدیهیات هست .حساب یک حساب دو دوتا چهار تا هست ونیاز به هیچ توجیه و تفسیر دیگه ای نداره.همانطور که امروز هیچ عاقلی با اسب و شمشیر به جنگ توپ و تفنگ نمیره ؛ پذیرش ریسک و خطر یک جنگ تمام عیار با یک رژیم دارای سلاح اتمی هم نمیتونه عاقلانه و به صلاح کشور و ملت باشه.
نن ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۲
نگهداری بمب،نیروگاه و....اتمی،زیر ساخت میخواهد ؟اندکی فکر
خسرو ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۵
کشورهای مختلفی قدرت هسته ای و بمب اتمی دارند مثلا پاکستان در مقابل رقیب غول پیکرش هند -- نیاز به بمب اتمی دارد ولی کره شمالی در مقابل کی ؟ در حالی که هردو وضعیت اسف بار اقتصادی و معیشتی و فقر و فلاکت دارند اگر مثل فرانسه نوددرصد برق مصرفی از انرژی هسته ای باشد و رفاه اجتماعی داشته باشیم ، داشتن قدرت هسته ای و بمب اتمی عالی است ولی با منطق چراغی که به خانه رواست به مسجد ... اولویت اول باید معیشت مردم ایران باشد
محمد ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۴۴
مرگ بر اسرائیل
سید حسین ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۱:۵۷
در جنگ های معاصر فقط سلاح بوده که باعث زور گویی ها شده در همین جنگ ما با عراق همگی شاهد بودیم که غرب و شرق چگونه تسهیلات مدرن و به روز به عراق ارسال می کردند. همان جنگی که به واسطه آن هشت سال طول کشید و اگر چه کسی پیروز میدان نبود اما در واقع این کشور عزیز ما ایران بود که با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شکستی خفیف را تجربه کرد . در جهان امروزی داشتن سلاح مدرن و قدرتمند باعث جلو گیری از زور گویی ها و زیاده خواهی هاست هر چند استفاده هم نشود . در جنگهای کشور هایی پیروز میدان هستند که اول مجهز به سلاح بروز و قدرتمند بوده و دوم مردمانی غیرتمند و از جان گذشته دارند خواهد بود . خدا را شکر که ایران عزیز ما گزینه دوم را داراست پس جایز نیست گزینه اول را نداشته باشد . پس هر چه سریعتر باید ساخت سلاح اتمی در دستور کار مسئولین قرار بگیرید و بدون هیچ ملاحظه ای به دنیا ایرانی هسته ای معرفی شویم . مطمئنا دنیا مخصوصا ابر قدرتهای جنایتکار در مقابل ما سر تعظیم فرود خواهند آورد .یا حق
علی ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۱۰
سلام مارا از چی میترسانید ما خودمان بمب اتم هستیم کافیه رهبر انقلاب اسلامی ایران امر کنند اسرائیل که سهل است با تمام بی عدالتی های رژیم سهیونیستی می‌جنگیم
علی ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۴
ما بمب اتم میخواهیم
حسین ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۶
مشکل ما قبل از آنکه تقابل با اسقاطیل باشد، عدم اجماع و وحدت نظر در داخل، در مواجه با تهدیدات غرب است، یک عده « اصلاح طلبها» حتی حاضرند کلید اتاق خوابشان را هم به غربیها داده تا مثلأ اعتماد سازی و تنش زدایی کنند، یک عده هم کمتر از ریشه کنی و مرگ و نابودی را قبول ندارند، که نه اولی منطقی است و نه دومی عملی !! فضای سیاسی کشور ما حقیقتأ به یک جریان سوم « تعامل گرا » نیاز دارد تا همسو با جریانات جهان و منطقه و با حفظ منافع ملی و میهنی، با جهان تعامل سازنده مبتنی بر حفظ ارزشها و داشته هایمان داشته باشد.
مجید ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۴
برای چی آمریکا و اسرائیل نمیذارن که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشه؟ برای اینکه تصمیم دارن یه روزی مثل هیروشیما کل کشور ایران بمباران اتمی کنم مطمئن باشید
شهاب ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۴
فقط بمب فقط بمب راه حل بمب علاج بمب مصلحت بمب قدرت بمب حتی اگه خود من اولین قربانی بشم بعدش هم بمب
فرخ ولی زاده ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۱
نیاز به بمب هسته ای داریم.باید در مقابل ظلم بی حد با اقتدار کامل عمل کنیم
کریمیان ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۲
سلام من هم نظر آقای اردستانی را کاملا درست می‌دانم بعد از انقلاب اسلامی سالها است دشمنان تهدید کرده‌اند مردم مابه سختی زندگی می‌کنند وتحت تحریم های غرب هستیم ،تاکی باید زیر بار دشمنان باشیم؟ حداقل اگربمب اتم داشته باشیم واز سازمانهای اتمی خارج شویم مثل کره شمالی که امریکا جرعت شو نداره چیزی بگوید، و اسراییل جنایتکار هم نمیخواهد خودش نابود بشه اگر حمله اتمی کند با موشک سایتهای هسته ایش نابود خواهد شد و همه صهیونیست ها هم به درک خواهند رفت .
محمد ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۶
ایران باید وحتما بمب اتمی داشته باشدتااین همه تهدیدات راازسرکشورمان دورکند
پناهی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۲
سلام این همه تحقیر و قدرت نمایی با بمب اتم ایران خنثی خواهد شد و شدت بازدارندگی به قدری خواهد شد که شکوفایی اقتصادی نیز در بر خواهدداشت
حمید ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۷
تحلیل بسیار عالی
حمید ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۰
باز دارندگی بمب اتم برای هیچ کس پوشیده نیست وحتی دیگر تجهیزات این بازدارندگی را ندارند قران کریم می فرماید واعدو لهم ما استطعتم من قوه ...هر چه قدرت وتجهیز وتسلیح بیشتر ودلهره آور تر باشه سایه جنگ اتمی وغیر اتمی دورتر می شه قبلا واقعا حرام شرعی بود ولی الان که غیر مستقیم دارند می گویند چون کشور اتمی هستیم باید حقارت رو تحمل کنید وخفه شید وراه تسلط کفار را داره باز می کنه طبق قانون نفی سبیل که در قران است داشتن بهترین بمب اتم برای ایجاد صلح وجنگ نکردن لازم است.به نتیجه رسیدن مسولین مهم نیست مهم این است که تا دیر نشده تصمیم بگیرند