در تظاهرات علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو

هشدار واشنگتن نسبت به نفوذ ایران در افکار عمومی امریکا

۲۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۷۱۷۴ اخبار اصلی خاورمیانه
هاینز در اطلاعیه خود تاکید کرد که هشدار منتشر شده عصر روز سه شنبه تنها یکی از سلسله هشدارها نسبت به مداخله احزاب خارجی در  انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.
هشدار واشنگتن نسبت به نفوذ ایران در افکار عمومی امریکا

دیپلماسی ایرانی: سازمان‌اطلاعات ایالات متحده امریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که ایران برای تشویق تظاهرات طرفداران فلسطینی و ضد اسرائیلی در آمریکا برنامه‌ریزی کرده و حتی ادعا کرد که گاهی آن‌ها را تامین مالی می‌کنند. در این بیانیه آمده است که این اقدامات تنها بخشی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تفرقه در جامعه آمریکاست. 

به گزارش دیسپچ، آوریل هاینس، رئیس دفتر اطلاعات ملی  آمریکا مدعی شد: «در هفته‌های اخیر، مقامات حکومت ایران فرصت‌طلبانه به دنبال سوء استفاده از اعتراض‌های جاری بر سر جنگ غزه بوده‌اند. افراد مرتبط با دولت ایران به‌عنوان فعالان مجازی ظاهر می‌شوند و تلاش می‌کنند تظاهرات را تشویق کنند و حتی کمک مالی به تظاهرات کنندگان می‌دهند.» هاینز در اطلاعیه خود تاکید کرد که هشدار منتشر شده عصر روز سه شنبه تنها یکی از سلسله هشدارها نسبت به مداخله احزاب خارجی در  انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

پیش از این نیز ایالات متحده نسبت به نفوذ و نقش آفرینی کشورهای ایران، روسیه و چین بر افکار عمومی این کشور و تحریک مردم امریکا علیه سیاست های دولتشان هشدار داده بود.

این در حالی است که اعتراض ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همچنان ادامه دارد. به گزارش جروژالم پست، فعالان‌ معترض به دولت نتانیاهو  صبح روز چهارشنبه اقدام به بستن بزرگراه 4 به سمت شمال در نزدیکی هود هاشارون کردند. فعالان با تکان دادن تابلویی که روی آن نوشته شده بود «دولت تخریب بس است»، برگزاری انتخابات زودهنگام و توافق برای آزادی ربوده شدگان را خواستار شدند. تظاهرات روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که «روز اخلال» این هفته روز یکشنبه برگزار شد که طی آن فعالان معترض در مقابل خانه‌های 18 نماینده کنست و وزرای ائتلاف تظاهرات و بسیاری از جاده‌ها را در سراسر اسرائیل مسدود کردند.  

در حیفا و تل‌آویو نیز تظاهرات برای برگزاری انتخابات و تسریع در روند توافق برای آزادی گروگان‌ها ادامه داشت و حدود هزار نفر چهارراه ماتم د حیفا را مسدود کردند. همچنین هزاران نفر در تل آویو با حضور در خیابان کاپلان و چهارراه بگین خواستار برگزاری انتخابات شدند. همچنین اعضای خانواده های ربوده شده در مقابل کنست با حضور در قفس اعترض خود را اعلام کردند.

این در حالی است که فعالیت های یمن علیه کشتی های اسرائیلی تقریبا وضعیت اقتصادی این کشور از سوی دریای سرخ را مختل کرده است. به گزارش جی کاپیتان، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای حوثی با موشک های بالستیک و موشک های کروز به ناو آمریکایی مرسک سنتوزا در دریای عرب حمله کردند. همچنین ادعا شده است که کشتی اسرائیلی پاتناری ام اس سی MSC Patnaree در خلیج عدن مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.  

همچنین آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا نیز هفته گذشته از وقوع یک حادثه امنیتی در منطقه تنگه باب المندب خبر داد.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

کلید واژه ها: آمریکا ایران ایران و امریکا ایران و اسرائیل ایران و امریکا و اسرائیل حمله اسرائیل به غزه تظاهرات علیه نتانیاهو بنیامین نتانیاهو دولت بنیامین نتانیاهو


نظر شما :