ناتو لزوم هر گونه دخالت نظامی در سوریه را رد کرد

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۰۷۰۹۶ سرخط اخبار

رئیس ستاد ناتو در اروپا اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر این باور است دخالت نظامی در سوریه هیچ پیشرفت و بهبودی به همراه نخواهد داشت.
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مانفرد لانگه»، رئیس ستاد ناتو در اروپا روز جمعه اعلام کرد، ناتو بر این باور نیست که دخالت نظامی در سوریه می تواند به بهبود شرایط امنیتی در این کشور منجر شود.

وی افزود: ارتش به رهبران ناتو اعلام کرده است که دلیل خوبی برای اقدام نظامی علیه سوریه وجود ندارد و روند سیاسی در قبال این کشور باید ادامه یابد.

لانگه تاکید کرد: توصیه ارتش این است، در حال حاضر نشانه های کافی وجود ندارد که نشان دهد دخالت نظامی بتواند به بهبود وضعیت امنیتی سوریه منجر شود. بنابراین روند سیاسی باید ادامه یابد و لازم است تحریم ها تاثیر گذارند. در حال حاضر، اوضاع با اقدام نظامی قابل حل نیست.

رئیس ستاد ناتو در اروپا گفت: با توجه به دورنمای اندک (تصمیم گیری) در سازمان ملل، واضح است ناتو هیچ طرح نظامی برای سوریه ندارد.

در این مطلب آمده: ناتو در مورد لیبی به این نتیجه رسید که سیاست دخالت نظامی را برگزیند. با توجه به این مورد، انتظار می رفت در صورت تایید سازمان ملل، چنین رویکردی نیز در قبال سوریه اتخاذ شود اما چین و روسیه به عنوان دو عضو شورای امنیت با هر نوع دخالت در سوریه مخالفت کردند و سه بار نیز قطعنامه های سازمان ملل در قبال این کشور را نیز وتو کردند.

کلید واژه ها: سوریه ناتو


نظر شما :