اخبار

بدفهمی جنگ ۴۰ روزه یا جنگ ۴۰ ساله؟
سرگردانی ما مقابل دشمنان

بدفهمی جنگ ۴۰ روزه یا جنگ ۴۰ ساله؟

اسلام ذوالقدرپور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: جنگ‌های دوگانه ۱۴۰۴ علیه ایران، نشان داد که دشمنان منطقه‌ای و جهانی، دهه‌ها برای چنین تهاجمی برنامه‌ریزی و تمرین داشتند. بنابراین نامیدن این جنگ‌ها با عنوان ۱۲ روزه و ۴۰ روزه، گونه‌ای ساده‌سازی راهبرد دشمنان و گرفتاری ایران در مرداب سیاست تهاجمی دیگر بازیگران نظام جهانی است.

ادامه مطلب
ظهور ایران جدید
بزرگترین تصمیم راهبردی که تهران گرفته است

ظهور ایران جدید

صادق ملکی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: تصمیم میدان و دیپلماسی که به تفاهم‌نامه منجر شده و قرار است مفاد آن در ژنو امضا شود را پس از انقلاب بزرگترین تصمیم راهبردی ایران می‌دانم. این تفاهم مقدمه ظهور ایران جدید خواهد بود.

ادامه مطلب
امضای تفاهم‌نامه همه‌چیز نیست
آغاز راه سخت دیپلماسی برای رسیدن به توافق

امضای تفاهم‌نامه همه‌چیز نیست

سید علی موسوی خلخالی می‌نویسد: امضای تفاهم‌نامه ایران و امریکا که قرار است روز جمعه انجام شود، پایان کار نیست بلکه در حقیقت آغاز یک فرایند سخت برای رسیدن به توافق میان ایران و امریکاست. همان توافقی که ناامیدی از دستیابی به آن، دو جنگ یک ساله‌ی اخیر امریکا و اسرائیل علیه ایران را سبب شد.

ادامه مطلب
کم‌کاری ما در جنگ نرم علیه دشمن
نگاهی به تغییر راهبرد آمریکا و اسرائیل علیه ایران

کم‌کاری ما در جنگ نرم علیه دشمن

محمدعلی مهتدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: واقعیت این است که ما هرچند در زمینه جنگ سخت، خوب عمل کرده و پیشرفت چشمگیری داشته ایم اما در زمینه عملیات نرم، کوتاهی و کم کاری کرده ایم و لذا برای مقابله با دشمن مجبور به قطع اینترنت شده ایم، که هرچند لازم بوده اما عوارض خود را نیز داشته است.

ادامه مطلب