آرشیو اخبار

مصر زير سايه فشار شديد امنيتى

انتخابات پارلمانى سراسرى مصر روز پنج دسامبر در حالى برگزار مى‌شود که جريان‌هاى عمده سياسى به استثناى اخوان المسلمين شرکت در آن را تحريم کرده و فضاى امنيتى نيز عليه شهروندان مصرى به خصوص فعالان مدنى روز به روز شديدتر مى‌شود.

ادامه مطلب

پازل منحصر به فرد عراق براى تشکيل دولت وحدت ملى

عراق فعلا در دموکراسى مطلق به سر مى‌برد. دموکراسى‌اى که نظير آن در هيچ کدام از کشورهاى خاورميانه وجود ندارد...يادداشت اختصاصى دکتر جبار الشمرى، مدير مرکز ملى حقوق بشر عراق و مشاور ارشد وزير امور خارجه اين کشور در امور پناهندگان براى ديپلماسى ايراني.

ادامه مطلب
به اختلاف خود بر سر ايران پايان دهيد

به اختلاف خود بر سر ايران پايان دهيد

ختلاف ميان تل‌آويو و واشنگتن بر سر برنامه هسته‌اى ايران بالا گرفته است. باراک اوباما در موضع تصميم‌گيرى قرار گرفته و بر همين اساس هم اين اختلاف‌ها عيان‌تر از پيش شده است. رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا اخيرا آب سردى بر بنيامين نتانياهو ريخت که پيشنهاد حمله به ايران براى برون برد پرونده اين کشور از بحران را مطرح کرده بود.

ادامه مطلب

زنان سازمان ملل و امیدهای تازه

تاسیس نهاد سازمان ملل برای عدالت جنسیتی و توانمندسازی زنان یا به اختصار «زنان سازمان ملل» در شصت و پنجمین سال تاسیس سازمان ملل شاید مهمترین گام در ارتقاء مکانیزم‌های موجود در سازمان ملل در جهت پیشرفت زنان باشد.

ادامه مطلب
تحریم یا تعامل؟ مساله این است

تحریم یا تعامل؟ مساله این است

استراتژی باراک اوباما در قبال ایران همواره بر پایه رویکردی دوجانبه بوده است: دیپلماسی و اعمال فشار. این سیاست دوگانه به دلیل حضور دیپلماسی در آن به نوعی به سیاست‌های روسای جمهور پیشین تفاوت دارد و البته همین امر مزیت این استراتژی است.

ادامه مطلب