آرشیو اخبار

بحران سياسى در کمين ترکيه

آيا ترکيه امسال به جز انتخابات زودهنگام پارلمانى انتخابات ديگرى را نيز پشت سر خواهد گذاشت؟ علت شکل گرفتن اين سوال در ذهن سياستمداران ترکيه سخنان طيب رجب اردوغان، نخست وزير ترکيه است که اعلام کرد انتخاب ‌رئيس جمهور دير و يا زود توسط مردم خواهد بود.

ادامه مطلب

آخرين تير تيرکش نئومحافظه کاران

تلاش جدیدی که از سوی برخی از اعضای دولت بوش در روزهای اخیر پیرامون اتهام ارسال تسلیحات از ایران برای گروه طالبان در افغانستان آغاز شده، در حالی به اوج خود رسیده است که تردیدهای زیادی از در مورد صحت این اتهامات مطرح شده اند.

ادامه مطلب

راه باز براى اصلاحات آقاى سارکوزى

آقاى سارکوزی به عنوان رئیس جمهور بدون در دست داشتن اکثریت کرسی های پارلمان نمی توانست قدرت خود را بر تمام امور کشور اعمال کند. اما اينک با پيروزى قاطع حزب حاکم راه براى اصلاحاتى که آقاى سارکوزى وعده آن را در جريان رقابت هاى انتخابات يداده بود باز مى شود.

ادامه مطلب

ايران،القاعده و آمريکا

پروفسور "ار کى رمضانى" استاد ايرانى دانشگاه ويرجينيادر مقاله اى ایران و آمریکا را تشويق به گفتگو کرده و نوشته که گفتگوهاى در بغداد می تواند یک همکاری ضروری بین تهران و واشنگتن برای غلبه بر بزرگترین خطر تروریسم دنیای امروز- القاعده - به وجود آورد.

ادامه مطلب

آيا چين به بحران دارفور دامن مى زند؟

پکن که شصت درصد از نفت مورد نیاز خود را از طریق سودان تأمین می کند، علاقه ای به انتقاد از دولت خارطوم ندارد و حتی در مقابل قطعنامه های سازمان ملل متحد برای تحریم سودان هم مقاومت می کند.

ادامه مطلب

آنچه در نشست ناتو گذشت

وزراى دفاع 26 کشور عضو ناتو و 11 کشور ديگر براى شرکت در يک اجلاس دو روزه در بروکسل گرد هم آمدند. از مهمترين موضوعات مورد بحث اين نشست کمک به افغانستان براى تامين ثبات و امنيت در اين کشور بود.

ادامه مطلب