آرشیو اخبار

در آستانه يک سالگى کنفرانس آناپليس

آيا کنفرانس آناپليس شکست خورده است؟

بدون ترديد میهمنان پر آوازه کنفرانس آناپلیس به کاخ سفيد نیامده بودند تا صرفا هوایی بخورند و در باغ آنجا قدم بزنند و گپ و گفتی داشته باشند و در ضیافت‌های کاخ سفید دلی از عزا در آورند.

ادامه مطلب
دو روز پس از امضاى توافق‌نامه و در يک نطق تلويزيونى

گلایه مالکى از احزاب مخالف امضاى توافق‌نامه

نوری مالکی نخست‌وزير عراق دو روز پس از امضای توافق­نامه امنیتی توسط هوشیار زیباری وزیر امور خارجه کابینه­اش و رایان کروکر، سفیر ایالات متحده در عراق در سخنانى خطاب به مردم اين کشور، توافق­نامه امضا شده را سندی برای‌ عقب نشينى نيروهاى آمريکايى از عراق توصیف کرد و آن را مقدمه محکمى براى بازگرداندن حاکميت کامل به عراق طى سه سال آينده دانست.

ادامه مطلب

فايننشال تايمز: کاستن از خط توليد؟

کمپانی­هایی که ماشین­های مطرح و بسیار لوکس و پرطرفداری همچون کرایسلر، جیپ، تولدو و غیره را می­ساختند به چنان ورشکستگی مبتلا شده‌اند که توان ساخت هیچ خودرویی را ندارند.

ادامه مطلب

راهی برای عادی سازی روابط

کابینه عراق روز یکشنبه توافق‌نامه امنیتی را با ایالات متحده امریکا امضا کرد. این اتفاق مهم و مثبتی است. اکنون ایالات متحده به طور قانونی می‌تواند پس از پایان ضرب‌الاجل سازمان ملل مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از خاک عراق تا 31 دسامبر 2009 در عراق باقی بماند.

ادامه مطلب

...و ادامه تاريخ

بخش هايى از کتاب اوبر ودرين، وزیر امور خارجه فرانسه در دوران ژاک شیراک و رئیس دفتر فرانسوا میتران که در روزنامه اعتماد ملی منتشر شده است

ادامه مطلب