فايننشال تايمز: کاستن از خط توليد؟

۲۹ آبان ۱۳۸۷ | ۲۲:۵۲ کد : ۳۲۴۱ اقتصاد و انرژی
کمپانی­هایی که ماشین­های مطرح و بسیار لوکس و پرطرفداری همچون کرایسلر، جیپ، تولدو و غیره را می­ساختند به چنان ورشکستگی مبتلا شده‌اند که توان ساخت هیچ خودرویی را ندارند.
فايننشال تايمز: کاستن از خط توليد؟

روزنامه فایننشال تایمز سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصادی امریکا و کشیده شدن آن به شرکت های عظیم خودروسازی این کشور اختصاص داده و با عنوان کاستن از خط تولید؟ نوشته است، کمپانی­هایی که ماشین­های مطرح و بسیار لوکس و پرطرفداری همچون کرایسلر، جیپ، تولدو و غیره را می­ساختند به چنان ورشکستگی مبتلا شده­اند که توان ساخت هیچ خودرویی را ندارند. بحران مالی آن چنان گلوی شرکت­های عظیمی خودروسازی امریکا را در نوردیده که به نظر می­رسد به زودی خبر از توقف تولید خودروهای امریکایی در این کشور و در دنیا به گوش برسد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، این فقط خودروسازهای ایالات متحد نیستند که در معرض ورشکستگی قرار گرفته­اند، در آلمان شرکت گلف نیز خبر از ورشکستگی خود می­دهد و در کره جنوبی نیز شرکت هیوندای که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده و به خوبی توانسته بازاری برای خود دست و پا کند نیز نوید ورشکستگی می­دهد. در همین حال کمپانی مگنا اینترنشنال، که به شرکت کرایسلر در ساخت بازوهای سازنده خودرو کمک می­کند، اعلام کرده در صورت ورشکستگی شرکت کرایسلر این شرکت نیز با خطر ورشکستگی رو به رو خواهد شد.

 

روزنامه ایندیپندنت نیز سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصاد جهانی اختصاص داده و با عنوان افول خدمت برای رسیدن به اهداف مفید، نوشته است، بازی تغییر کرده است. هر روز که سپری می­شود، مدارکی تازه­ای به دست می­آید که نشان از افول سریع اقتصاد جهانی دارد. این افول فقط مختص به اقتصادهای توسعه یافته نیست بلکه شامل بازارهای انرژی نیز می­شود. با وجود این که مالیات­های کاسته شده و پیش­بینی می­شود باز هم کاسته شود، با این حال باز هم آینده­ای درخشانی در انتظار نیست و پیش­بینی­ها حاکی از آن است که اقتصاد سراسر جهان باز هم سقوط خواهد کرد.

 

روزنامه گاردین سرمقاله امروز خود را به تشکیل کابینه باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب ایالات متحد اختصاص داده و با عنوان در ستایش تیم رقیب، نوشته است، باراک اوباما این موضوع را خیلی دوست دارد. در سایت آمازون نام 20 چهره­ای که برای نخستین بار طی سه سال گذشته نامشان منتشر شده و معروف شدند، آمده است. شاید این نام­ها که پرونده بسیار خوب و روشنی هم برخی از آنها دارند بتواند به تشکیل کابینه باراک اوباما کمک کند. به ویژه این که باراک اوباما نیز خود نامش در این لیست مشاهده می­شود.


نظر شما :